Planning rondreis zuid afrika oktober 2013, mogelijk combinatie mozambique

Hallo forumlezers!

Ik ben bezig met het plannen van een rondreis met huurauto door zuid afrika voor volgend jaar oktober 2013.
De route die ik tot nu toe voor mezelf had gepland is hierin onder te vinden. Graag zou ik mijn reis willen eindigen met een paar dagen strand in mozambique in de plaats inhambane. Nu vind ik het nog erg lastig hoe van zuid afrika naar mozambique en met welk vervoer middel. Ik heb al gezien dat de vluchten naar mozambique vanuit zuid afrika vrij prijzig zijn. Ik vroeg me af of jullie misschien goedkope vluchten weten of een goede autoroute of busbedrijf kennen die mij van zuid afrika naar mozambique kunnen brengen.Tips?

Daarnaast zijn er zeer zeker ook tips gewenst over mijn onderstaande route, bezienswaardigheden die ik niet moet missen en mooie accomodaties. Ik kijk uit naar jullie reacties!

p.s Mijn rondreis zal ongeveer tussen 3 a 4 weken gaan duren.

1. Aankomst kaapstad
  2. Kaapstad
  3. Kaapstad
  4. Kaapstad – Hermanus – Gansbaai
  5. Gansbaai (walvissen spotten / kooiduiken witte haaien)
    6.Gansbaai – de hoop nature reserve– Mosselbaai
    7.Mosselbaai (bungeejump)
    8.Mosselbaai – Plettenberg baai ( (knysna elephant park/monkeyisland)
    9.Plettenbergbaai – Tsitsikamma NP – Port Elisabeth
  6. Addo National park
  7. Port Elisabeth vlucht Durban – st lucia
    12 insimangolo nature park – Hluhluwe nationaal park (boottocht)
    13.Hluhluwe national park
  8. Hluhluwe national park – nelspruit
    15.Panorama route
    16.Krugerpark
    17.Krugerpark
  9. Krugerpark
    Na deze dagen krugerpark wil mijn weg vervolgen naar mozambique inhambane. Hier zou ik graag ongeveer 4 dagen willen verblijven.

Zijn er dingen die echt missen in mijn reis of overbodig zijn?
Alle tips zijn welkom!

Hoi,

De reis ziet er geweldig uit, krijg zelf ook weer erg veel zin om te gaan ;).

Een paar tips mbt de reis.

• Twee nachten Gansbaai is misschien wat veel, beter om ook een nacht in Hermanus te overnachten?
  • Mosselbaai is een leuke plaatsje, maar als uitvalsbasis voor de Garden Route zou ik toch eerder voor Plettenberg Bay kiezen. Veel mensen vinden ook Knysna erg prachtig, ik zelf vind het wat te toeristisch.
  • Addo misschien 2 nachten?
  • Hluhluwe is fantastisch, probeer het Mpila camp te boeken, de wilde dieren lopen 's nachts gewoon langs de accommodaties.
  • Vergeet niet wat tijd in te plannen voor St Lucia zelf, erg leuk dorp met nijlpaarden en monkeys.

Ik ben helaas niet heel erg op de hoogte van transport mogelijkheden naar Mozambique. Mocht je nog verdere vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt voor je reactie! De reden voor ons om twee nachten gansbaai te doen is omdat we hier willen kooiduiken met haaien en een walvissentocht willen doen (ook met een vliegtuigje). Ook wanneer een van deze dingen niet door kan gaan door weersomstandigheden hebben we nog de mogelijkheid al deze zaken te ondernemen. Mosselbaai zag ik inderdaad meer als een tussenstop om bij plettenbergbaai te komen. Is het mogelijk om in een dag van gansbaai naar plettenbergbaai te komen, hoeveel uren zal dit duren?

Bedankt voor de tip voor accomodatie in hluhluwe. Vindt het erg lastig om in de parken de juiste accomodatie te kiezen. Misschien ook tips voor krugerpark? In st lucia willen we inderdaad een boottocht maken over de rivier waar de nijlpaarden en krokodillen zijn.

Dag 1 Aankomstdag Kaapstad (rond 12:00)
Dag 2 Kaapstad Tafelberg townshiptour
Dag 3 Kaapstad Kaap de goede hoop Boulders beach
Dag 4 Kaapstad – Gansbaai - Whalewatching / vliegtuig
Dag 5 Gansbaai Cage diving
Dag 6 Gansbaai – de hoop – Mosselbaai (uitloopdag)
Dag 7 Mosselbaai – Plettenberg baai Knysna elephant / Monkey island
Dag 8 Plettenbergbaai – Tsitsikamma NP – Port Elisabeth Bungeejump
Dag 9 Addo National park
Dag 10 Port Elisabeth vlucht Durban – st lucia Rocktail bay turtle watching nacht
Dag 11 insimangolo nature park – Hluhluwe nationaal park Bootreis safari
Dag 12 Hluhluwe national park safari
Dag 13 Hluhluwe national park – nelspruit
Dag 14 Panorama route Moholoholo wildlife rehab centre
Dag 15 Krugerpark safari
Dag 16 Krugerpark safari
Dag 17 Krugerpark safari
Dag 18 Krugerpark – Inhambane
Dag 19 Inhambane
Dag 20 Inhambane
Dag 21 Inhambane
Dag 22 Inhambane - Maputo
Dag 23 Maputo - Johannesburg

Sharkcase diving and whalewatching zijn hele goede redenen om in Gansbaai te verblijven, doen dus.

Het is wel mogelijk om in 1 dag van Gansbaai naar Plettenberg te rijden, maar je doet er zeker wel een uur of 6 over. Een tussenstop in Mosselbaai is inderdaad misschien wel verstandig. Het blijft tenslotte vakantie…

Bij het Skukuza Restcamp in Kruger worden altijd veel dieren gespot, een aanrader. Wat ook prachtig is Timbavati, een privat game reserve in Kruger.

Dank je wel voor je tips! Heb je een idee voor een mooie plaats tussen gansbaai en plettenbergbaai waar ik de tussenstop kan maken? Of uitstapjes en plaatsen die ik zeker gezien moet hebben in zuid afrika?

Iets van je route af, maar de Hoop Nature Reserve is een mooie tussenstop op die route.

Zowel Mosselbaai als Swellendam maar MET NAME ook Wilderness zijn prachtige plaatsen voor een tussenstop. Wilderness is zelfs heel erg geschikt om een paar nachten te verblijven.

Uitstapjes en plaatsen die je zeker gezien moet hebben in Zuid Afrika… Poehw, heb je even… ;). Elk gedeelte van het land heeft zo haar eigen hoogtepunten, met deze reisplanning ben je in ieder geval aardig op weg.

Ik ben persoonlijk helemaal weg van Kaapstad. Een trendy, levendige wereldstad met prachtige natuur, mooie stranden, boeiende inwoners, fantastische accommodaties en heerlijk eten en drinken. Mede daarom wordt deze stad door mensen ook beschouwd als een van de mooiste steden ter wereld… En terecht!

Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken welk van de plaatsen me het meeste aanspreekt om een tussenstop te maken. Kan iemand mij nog helpen met het einde van mij reis, een paar dagen strand in mozambique. Ik wil hier graag een paar dagen genieten van het strand en hier wat snorkelen en met walvishaaien zwemmen. Welke plaatsen in mozambique zijn hiervoor geschikt en hoe kan ik hier het beste komen. Vliegen is naar mijn onderzoek vrij duur (400 p.p retour van johannesburg naar inhambane)

Plaatsen in Mozambique voor snorkelen en strand: Praia do Tofo, Vilanculos, Bazaruto Archipelago National Park, Inhambane - om er maar een paar te noemen :slight_smile: Hoeveel tijd heb je precies voor Mozambique?

We willen graag naar tofo beach, dit is in de buurt van inhambane toch? We willen iets van vier dagen op deze plaats verblijven en daarna terug naar johannesburg om terug te vliegen naar nederland. Is het mogelijk om in een dag vanuit krugerpark naar inhambane te rijden?