Wij willen graag 5,5 naar het zuiden van Afrika. We willen heel graag naar Mozambique voor 2 weken of zo om daar te kunnen duiken een te relaxen op het einde. De overige 3,5 week willen we besteden in of Namibie/ Botswana of Zuid-Afrika. We hebben veel zelfstandige reiservaring, alleen nog minimaal in Afrika.
Wat is mogelijk en heeft iemand tips hoe dat te doen?
We willen het liefst reizen per huurauto, kunnen we met deze huurauto ook naar mozambique?
We willen wilde dieren zien en lokale bevolking, maar liefst zo min mogelijk toeristisch?
Welke plekken voor duiken/ relaxen etc zijn te adviseren in Mozambique?
Hoe kunnen we het beste reizen naar Mozambique, liefst met huurauto?
Hopelijk kan ons iemand advies geven, aangezien het redelijk last minute wordt (juli / augustus).
Mooie plannen en heerlijk dat je 5,5 week te besteden hebt in zuidelijk Afrika! Prachtig.
Ik zou persoonlijk waarschijnlijk geen 2 weken voor Mozambique aanhouden, lijkt me redelijk lang. Met name omdat de afstanden hier dermate groot zijn, dat elke dag die je daar relaxt, ervoor zorgt dat je in de overige 3,5 week waarschijnlijk flink door moet rijden. Maar, dat ligt natuurlijk wel geheel aan je route!
Zelf rijden is prima. Zuid-Afrika heeft over het algemeen goede wegen en vaak zijn zelfs de onverharde wegen nog prima met een gewone personenauto te doen. Ga je richting Botswana moet je al goed uitkijken waar je naartoe wilt qua auto en voor Mozambique geldt dat helemaal. Dan kom je al snel uit op een 4x4.
Last minute voor Botswana is al vrij lastig. Mocht je daar de nationale parken in willen, moet je al goed zoeken om nog overnachtingsplekken te vinden. Juli-augustus is daar hoogseizoen.
Ook in Zuid-Afrika in Kruger Park kan het in juli lastig worden vanwege de schoolvakanties. Wil je daar overnachtingen boeken of beschikbaarheid controleren, kijk dan op www.sanparks.org
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om een gewone personenauto te huren en dan daar waar nodig een safari ter plekke te boeken. Dan ga je gewoon met een grote 4x4 voor 1 of meerdere dagen op pad. Dat kan ook. Of je huurt wel zelf een 4x4 maar dan direct inclusief kampeeruitrusting. Slaap je in een tent op het dak en ben je veel meer self-supporting. Kun je de kosten voor overnachtingen weer wat lager houden.
Enfin, mogelijkheden te over. Ik stop er nu maar even mee. Genoeg stof om over na te denken waarschijnlijk. En nogmaals, gaaf vooruitzicht! Geniet alvast van de voorpret.
Hmm ambitieus plan…
Ik zeg niet dat het ondoenbaar is maar ik zou in dit geval Namibia laten schieten. Tevens hoop ik dat jullie plannen gelden voor 2013 want in 2012 zal er (bijna) geen 4x4 meer te krijgen zijn…