Reizen in Mozambique

Hallo,

Wij willen deze zomer voor 3 weken naar Mozambique. We denken erover om een retourtje Johannesburg te boeken en over land naar Mozambique te reizen.
We weten niet wat beter of verstandiger/leuker is. Een auto huren in Johannesburg of met het openbaar vervoer reizen.
Heeft iemand hier ervaring mee??

Een autohuren lijkt mij de beste optie!

Kijk op www.come-along.nl :wink:

Gr. Hans Schoelink

Een auto huren is de beste optie. Openbaar vervoer is echt niet aan te raden en is er ook bijna niet. Je hebt wel een visum nodig voor Mosambique. Dat is aan de grens te kopen. Kost wel tijd! laat je niet verleiden door snelle jongetjes die het tegen betaling wel even ssnel voor je regelen. Niet je paspoort afgeven aan dit soort types. De wegen worden steeds beter. Maar hoe verder naar het noorden hoe slechter. Koop een goede wegen kaart. Eigenlijk is een 4 X 4 auto de beste optie. Zeker als je het binnenland in wilt gaan. Rij niet in het donker. Gevaarlijk en dieren op de weg. Zorg dat je in het droge seizoen gaat, want in het regen seizoen kom je voor verrassingen te staan op de wegen die hier en daar dan onbegaanbaar zijn . Slik malaria pillen!

Ik heb zelf met openbaar vervoer door Mozambique gereisd en vond het goed te doen! Je zit soms wel opgepropt in kleine busjes met heeeeel veel mensen en soms ook nog een paar kippen erbij, maar dat maakt het juist leuk vind ik!! Goede reis toegewenst!!

Goede tip!
samengevat: niet in het donker en 4 x 4 is de beste oplossing.

Hoi,

Weten jullie ook of de bussen van Johannesburg naar Maputo veilig zijn. Ik overweeg om naar Johannesburg te vliegen omdat dat 400 euro goedkoper is…

Groetjes, Marije