auto huren in zuid-afrika / mozambique

Ik wil graag een auto huren in zuid afrika. Allereerst van kaapstad naar port elisabeth. En dan van durban naar johannesburg (waarbij ik ook de grens van mozambique zal overschrijden). Ik ben 23 jaar. Hebben jullie tips voor autoverhuurbedrijven, waarbij ik deze grensoversteek mag maken. Hoeft geen grote luxe auto zijn.

Groetjes!

Gewoon vanuit Nederland de auto boeken, maar er wel bij zeggen dat je naar Moz. Gaat, je moet een extra verzekerings papier van de deauto hebben. En voor Moz, heb je wel een 4x4 nodig. Vanwege de weinig echte wegen.
vanuit NL boeken levert betere voorwaarden en verzekeringen op, ongelimiteerd km,s bijvoorbeeld, erg belangrijk met de lange afstanden.
dus van Durban ga je richting het noorden en dan weer naar Joburg??
suc6

Inderdaad is het aan te raden om gewoon via een NL bemiddelaar te boeken.

Sunny Cars http://www.sunnycars.nl en Book and Drive http://www.bookanddrive.nl/ zijn beiden erg goed.

Ik heb verleden keer een auto gehuurd met ‘around about cars’. Dit kwam het goedkoopste uit toen. Google hen gewoon. Weet niet zeker of je de grens over kan met deze maatschappij. Veel succes!!!

Ik heb verleden keer een auto gehuurd bij ‘around about cars’. Een zuid-afrikaanse firma. Kwam toen het goedkoopst uit. Google hen gewoon. Veel succes!!

Bedankt voor de tips! Heb uiteindelijk geboekt via easyterra. Heb vaker hier geboekt en goede ervaringen mee. Heb een kia picanto 4deurs via hertz, zonder eigen risico. Heb geinformeerd en de weg die wij in mozambique af gaan leggen is af te leggen met een gewone auto. Voor 28 dagen betalen we 435 euro voor 2 bestuurders (23 jaar), hebben hierbij het eigen risico afbetaald. Halen de auto op in kaapstad leveren hem in port elizabeth, vliegen naar durban halen we daar weer auto op en leveren hem weer in johannesburg in. We moeten enkel nog een toeslag van 85 euro betalen om de auto mee te mogen nemen in mozambique

groetjes Wendy

er zijn weinig goede wegen in Moz, dus ik hoop dat je het red met een gewone auto!

Klinkt goed! Nu alleen nog maar genieten van de reis :slight_smile:

Klopt helemaal, maar bij komatipoort of vanuit Swaziland richting Maputo is mogelijk. Je kan dan richting het noorden. Slechte wegen maar wel mogelijk zonder 4x4.

neem wel alle papieren en verzekeringspapieren mee, bij de verhuuder, dus ze moeten weten dat je naar MOZ gaat, anders kan je de grens niet over en weer terug!

Dank je wel! Verzekeringspapieren heeft de verzekeraar geregeld, hier betaald ik ook een extra 85 euro voor. Ik heb contact gehad met de accomodatie en verschillende mensen die dezelfde route hebben afgelegd door mozambique Komatiepoort-Maputo-Inhambane en dat deze met een gewone auto te berijden is. Als het ons onverhoopt toch niet lukt kunnen we contact opnemen met de accomodatie. Welke ons sowieso het laatste stukje op komt pikken daar de laatste 3km niet met een gewone auto te rijden zijn.

die papieren moet de verhuurder van de auto voor je regelen, het is belandie juist DIE papieren te hebben.

Ja dat bedoel ik de autoverhuurder, sorry!

okay aanders sta je straks aan de grens en mag je er niet of uit… veel plezier alvast