Mozambique

Ik weet het, het is net niet Zuid-Afrika, maar als afsluiting van onze reis in Zuid-Afrika, willen m’n vriendin en ik graag een paar dagen relaxen in Mozambique. De keuze is vooralsnog gevallen op de kust in Vilanculos of de Bazaruto eilanden. Wat is het mooiste? Of is er nog een mooier plekje in Mozambique? We houden wel van een béétje ondernemen zoals 's avonds ergens lekker eten en af en toe een boottochtje of duiken etc.

Groeten!

Ikzelf ben in Villanculos geweest. Een mooi strand, ook om te duiken. In het stadje zelf is eigenlijk weinig te beleven.

Houd er rekening mee dat het een behoorlijke afstand is om van Z-Afrika naar Vilanculor te reizen. Dat doe je niet in een dag, sterker nog, ik heb er 3 dagen over gedaan (2.5 reisdag). Wat dat betreft kun je wellicht beter in een iets zuidelijker deel van Mozambique verblijven, bv Tofo op Bara Point. Daar kun je ook leuk duiken, en verder zijn er activiteiten als kanoen, surfen, en Quad rijden te boeken. Bovendien is Tofo een net wat levendiger stadje, met een paar gezellige cafeetjes en restaurantjes, en een leuke markt.

Hallo Jenny,
Bedankt voor je reactie.
We reizen niet door Mozambique met de auto, maar vliegen van Zuid-Afrika naar Vilanculos. Het idee is nu om eerst 3 dagen aan de kust te verblijven en daarna nog 3 dagen op één van de Bazaruto eilanden. Zou je dit aanraden?
Groeten,
Marcel

Tip: Vergeet geen malaria pillen en je inentingen te halen.

:vak01:

Ow, je vliegt… >>> Dat verandert de zaak!

Ik ben zelf niet op de Bazaruto eilanden geweest, dus daar kan ik je helaas geen tips over geven.

Vilanculos is in ieder geval erg mooi om te gaan duiken. 's Ochtends met een RIB (hard bottom boat) door de branding richting een van de riffen, en overal om je heen prachtig azuurblauw water en hagelwitte stranden en zandplaten. Als je geluk hebt zie je ook (bultrug)dolfijnen vanaf de boot, maar deze beesten zijn wild en je kan er niet mee snorkelen.

De riffen waarom je duikt zijn ook erg mooi, ontzettend veel koraalduivels en murenen. Helaas geen groot wild als (walsvis)haaien of manta’s, daarvoor moet je toch echt verder naar het zuiden. De koralen die je vindt in Vilanculos zijn overigens met name harde koralen.

Een paar fotootjes: Redirecting...