Zuid Afrika 2018 plannen

OK, dan word het ws overnachten :wink:

Hoe accuraat is eigenlijk de site van Sanparks vwb huren van accomodatie, probeerde voor Augustus 2018 een paar dagen Lower Sabie te checken maar alles lijkt al vol ?
Vorige vakantie wilden we ook Lower Sabie voor 3 nachten boeken en lukte toen (eind Februari voor Agustus van hetzelfde jaar) ook al niet, hoopte er eigenlijk nu op tijd bij te zijn…
Is dit echt allemaal vol of word het vastgehouden voor/door touroperators oid ??

in augustus 2018 zijn over het algemeen alleen nog hutten vrij in augustus zag ik
dus ik zou snel boeken

Deze site is vrij accuraat. Wat ik zou doen is ergens anders boeken en regelmatig de website in het oog houden voor Lower Sabie. Geregeld komen er annulaties door het jaar heen. Het is in principe geen probleem om om te boeken van het ene kamp naar het andere als je contact op neemt met Sanparks. Het proberen waard?

Dat is een goede tip :thumbsup:

@Tully
De hutten zijn denk helaas net niet het ding van mijn dames, ze willen zeker gezien de temperatuur in Augustus toch wel een eigen sanitair en niet 's-nachts in donker/kou naar buiten…

Het plan krijgt vorm ! :slight_smile:
Ondanks de wisselende kritieken de ervaringen van Moonrise ter harte genomen en tickets vanaf Brussel bij Ethiopian Airlines geboekt !
Het is nu geboekt dus no matter what, we stappen gewoon in en laten het maar over ons heen komen…
Omdat ik toch lekker bezig was gelijk ook 4 nachten Krugerpark geboekt, in eerste instantie lukte het gisteravond niet maar ik was vanmorgen zo vroeg klaar voor het werk (de opwinding ? ) dat ik de computer nog maar even aangezet heb en ik liep er nu zo doorheen :cheer:
Helaas nog geen Lower Sabie (ga nav de tips in de gaten houden of we evt. nog kunnen switchen) maar 3xSkukuza en 1x Olifants, de geplande route loopt van zuid naar noordwest (erin bij Crocodile Bridge en bij Phalaborwa gate het park weer uit).

Me happy !
Next on the list staan het regelen van een 2-daagse ā€œal inclusiveā€ safari na Kruger, de autohuur (Sunnycars ?) en een Wildcard regelen. daarna druppelsgewijs de route ertussen opvullen met leuke/niet al te dure accomodaties.

Geweldig! Zoals gezegd, al veel gevlogen met veel verschillende maatschappijen en tot nu toe absoluut nog geen problemen gehad met Ethiopian. Ik hoop dat jullie dezelfde ervaring hebben.

Betreffende Kruger, de keuze die jullie gemaakt hebben is goed. Zelfs al komt Lower Sabie niet vrij, vanuit Skukuza kan je alle richtingen op en gaan jullie een heel gevarieerde safari hebben. Je kan Lower Sabie bezoeken voor de lunch of een vroege of late picnic. En je kan overdag ook al veel dieren zien. 1x heb ik een luipaard zien lopen 's middags van aan het restaurant in Lower Sabie die dan ook nog eens een grote lizard gevangen had. Super toch?

Wij hopen dezelfde goede ervaring op te doen !

Inderdaad is Skukuza een beetje strategisch gekozen zodat we alle kanten op kunnen.
Wow !, dat zijn toch de ervaringen die je bijblijven en het zo leuk maakt !
Vorig jaar een lunch gedaan in Lower Sabie en onderweg er naar toe een heel aantal leeuwen langs de rivier gezien, ook eentje die door het water overstak !
Terug stonden we stil om foto’s te maken van een bateleur in een boom en zag ik ineens in het gras erachter een leeuw met een aantal welpjes door het gras wandelen, helaas bleven ze in het gras en niet echt goed zicht op gekregen, een stuk verderop kwam een luipaard een soort dijkje naast de weg oplopen en bleef heel even staan, precies lang genoeg om goed te zien/herkennen maar helaas liep hij erna meteen aan de andere kant weer naar beneden en geen foto kunnen maken :frowning:

Zelf eens goed een lui[paard en wilde honden spotten staat toch wel bovenaan het lijstje maar gelukkig laat dat zich niet sturen en moet je het nemen zoals het komt, dat is toch ook de charme van safari, dat je nooit weet wat je gaat zien !?

Inderdaad, sommigen willen alles zien op een eerste safari. Maar voor mij blijft het boeiend als ik elke keer iets anders en iets meer zie. Wil je alles zien ga je best naar een prive safari park, maar dat is niet hetzelfde vind ik. Zelf dieren spotten, rondrijden en niet weten wat er achter de volgende bocht / boom / struik staat. Ik heb al ontelbare safaris gedaan (ja, ik ben verslaafd :smiley: ) en nog steeds blijft alles wat ik zie me boeien (zelfs de zoveelste impala).

Inderdaad, alle dieren in een vakantie zien, gaat echt niet lukken, wij zijn ook verslaafd aan Game reserves en hebben al vele parken bezocht en blijven dat doen en krijg nog steeds kippenvel bij bepaalde dieren. Een luipaard in het wild hebben wij pas na 3 jaar gezien en wilde honden pas na 5 jaar en ze waren ook zo weg. Ze waren aan het jagen en onze Safari auto kon ze niet bij houden… Ha ha ze zijn zooo snel.

gewoon genieten …

Wij zijn ook wel een soort van verslaafd ben ik bang…, prijzige hobby maar big fun !!
Het leuke is ook dat we het gewoon alledrie superleuk vinden itt andere hobbies thuis die we ieder afzonderlijk hebben!
Ik kan me iig helemaal vinden in je gevoel en alhoewel dit pas onze 3e keer is (en 1e keer dat ik alles zelf ga regelen) denk ik dat het zeker niet voor het laatst is/word… :wink:

Leuk om te horen, …veelplezier

Inmiddels eerste en laatste nacht geboekt bij Aero Guest Lodge via Booking.com.
Nu bezig met 2 nachtjes in een private Game Park, qua kosten lijkt Entabeni het gunstigst uit te komen maar ik zou iets in de buurt van Kruger ook wel leuk/handig vinden, iemand nog een geheime tip ?

leuke plek in Parsons, en dat privat game park, staat in open verbinden, voor de doeren dan, met het Kruger park

Zo, we zijn alweer een stapje verder, alle accomodaties zijn inmiddels geboekt :slight_smile:

Reisschema is uiteindelijk toch zonder binnenlandse vlucht geworden, gezien de vrij late aankomst in JB vonden we het toch wel krap worden om dan dezelfde dag nog weer door te vliegen naar Durban, als je ergens vertraging oploopt is gelijk het schema om zeep…
Als je dan de tweede dag weer moet inchecken in JB en vliegen op Durban is de echte tijdswinst ook verdwenen dus rijden we nu toch maar gewoon vanuit JB.
Uiteindelijke schema :
Dag 1 vlucht vanaf Brussel met Ethiopian
Dag 2 aankomst Johannesburg
Dag 3 JB-Pongola
Dag 4 Pongola-St.Lucia
Dag 8 St.Lucia-Hluhluwe
Dag 10 Hluhluwe-Piet Retief
Dag 11 Piet Retief-Nelspruit
Dag 14 Nelspruit-Krugerpark
Dag 18 Krugerpark-Phalaborwa
Dag 19 Phalaborwa-Entabeni
Dag 21 Entabeni-Johannesburg
Dag 22 Vlucht

Denk dat we zo wel een redelijk relaxt schema hebben waarbij we niet continue in de auto zitten en overal op het gemak kunnen rondkijken.

Nu nog de huurauto regelen (sunnycars ?) en een Wildcard en dan zijn we er denk wel redelijk klaar voor :slight_smile:

Inmiddels Wildcard en ook een auto geregeld (bij Sunnycars met hulp van Annemieke/Thatch22, bedankt ! :slight_smile: ), ons plan staat aardig op de rit :slight_smile:
Jammer dat het nog zooo laaang duurt… :o

Voor me het weet, is het zo ver…Alvast veel plezier

Weet iemand of het de moeite waard is om Stellenbosch te bezoeken.

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Zeker Bens57!

Stellenbosch zelf is leuk stadje en de omgeving is erg mooi. Veel wijnlandgoederen en prachtige hotels ook op de wijn estates. Goede culinaire plekken. Geldt trouwens niet alleen voor Stellenbosch maar ook de omgeving zoals Franschhoek, Paarl, etc.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Wij hebben goede ervaringen met sunnycars en cardelmar. We zijn reeds 2 maal in Marloth park verbleven en hadden het daar best naar onze zin. Geen last van nare zaken, we gaan deze zomer terug naar Zuid Afrika Johannesburg - Hluhluwe - St-Lucia - Swaziland - Marloth Park - Kruger - en dan nog iets tussenin alvorens terug te vliegen vanaf Johannesburg naar Brussel met Ethiopian Airlines. In het verleden steeds met BA gevlogen buiten de schoolvakanties maar nu we in de schoolvakanties moeten reizen zijn deze net zoals KLM veel te duur. Rond de 2600 euro voor ons 3. Terwijl het bij Ethiopian Airlines lukt rond de 1500 euro.

Als je in Piet Retief wil overnachten raad ik je Welgekozen Lodge aan.

Vorig jaar hebben we in Kruger overnacht in Olifants en Satara. Je kan onze volledige reis nalezen op Pindat : Verenigd Koninkrijk, Longford - We zijn vertrokken - Reisblog van: Sunnybeam

Groeten,

Christophe