Zoveel vragen. Wie helpt? Aruba

Hallo,
Zeer waarschijnlijk zullen wij binnenkort naar aruba verhuizen. Een hele onderneming maar erg leuk. We hebben een dochter van 4 en zijn wel heel benieuwd naar scholing en de kosten daarvan? Kan iemand ons ook vertellen in welke buurt je het beste kunt wonen of maakt dat niet uit op aruba? Hoe is de “kinderwereld” daar? Ik bedoel, spelen kinderen veel bij elkaar of is dat daar anders? Hoe is het leven daar in het algemeen? Mijn man gaat daar werken en ik zit thuis, niet dat ik daar een probleem mee heb maar hoe zijn de contacten over het algemeen, is het makkelijk? Het hangt af van jezelf natuurlijk… Ik hoop dat iemand ons wat meer kan vertellen over aruba, de huizen, welke plek het beste is, scholing voor 4 jarigen…de kinderen…het spelen…och alles is welkom eigenlijk…

Ik hoop op een reactie,

aalke :paranoid:

Hoi Aalke,

wij gaan aan het eind van het jaar voor een half jaar naar ARuba en zijn inmiddels al een stukje wijzer.
We hebben woonruimte in Noord, dit schijnt een van de betere gebieden te zijn. ER is op Aruba een Nederlandse School "De Schakel"alleen is deze erg duur (8500 gulden per schooljaar).
Onze dochter gaat daarom naar de Washington school in Noord. Deze school schijnt erg goed te zijn. Het schoolgeld bedraagt hier zo’n 70 gulden per jaar. Het betreft een aparte kleuterschool. Ernaast ligt de basisschool.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Groet,
Claudia

hoi aalke
wij wonen hier al 12 jaar en hebben schoolgaande kinderen …mail je vragen maar door naar auaboton@hotmail .com

We kunnen je allicht helpen met veel voorkomende vragen!

groetjes
marja