Vertrek naar Aruba als SEH vpk., en alleenstaande ouder, is dit te doen?

Beste Lezer,
Ik ben op dit moment in overweging om voor een jaar te vertrekken naar Aruba. Mijn werk zal daar zijn Spoed Eisende Hulp Verpleegkundige. Er is alleen 1 issue, ik zal vertrekken met 3 kleine kinderen. Ik ben op zoek naar:
-ouders die ervaring hebben met kinderen op Aruba

• hoe is het onderwijs (niet op de particuliere scholen) en wat zijn de kosten
  • op wat voor manier kan ik kinderoppas regelen, … vooral ivm onregelmatige diensten en wat zijn de kosten
    -zijn er mensen die ervaring hebben met het Horatio Ziekenhuis ???
    -wat heb ik nodig als salaris om mij daar te kunnen redden
  • hoe vind ik een huurwoning voor een redelijke prijs ?

Wow je bent wat van plan met 3 kinderen en onregelmatige diensten. Om met je eerste vraag te beginnen: het onderwijs is tussen redelijk en matig in en vooral het onderwijs in de Nederlandse taal is vaak onder de maat. Dat kan een lastige aansluiting geven als je terug komt in Nederland. De enkele betere scholen hebben lange wachtlijsten en bovendien vaak specifieke restricties voor wat betreft aanstelling (doopbewijs overleggen bij protestantse school bijv.) en met drie kinderen is het maar de vraag of je ze wel geplaatst krijgt. Aruba kent nog steeds geen onderwijsplicht, dus daar kun je je niet op beroepen. Aruba kent een uitgebreid scala van kinderopvang, maar qua tijd is dat altijd tussen max. 7 uur en 18 uur dus met onregelmatige diensten kun je daar niet op terugvallen. Misschien vindt je een oppas, reken daarvoor op min. 10 afl. per uur met waarschijnlijk een toeslag omdat het drie kinderen betreft en de uren lastig zullen zijn. Crechekosten per kind per maand ca. 450 afl. per maand en houd er rekening mee dat er nogal wat momenten zijn dat de creche sluit (grote vakantie enkele weken, kerstperiode enz.), je moet dan maar zien hoe je je kinderen opvangt. Bij de minste of geringste - vaak onschuldige - ziekte worden ze niet toegelaten ivm besmettingsgevaar, dus moet je dan terugvallen op een onmiddellijke babysit. De vraag is of dat wel gaat lukken. Over het algemeen brengt het HOH hospitaal hun tijdelijke medewerkers onder in een appartementencomplex in de buurt. Dat is echter absoluut te klein voor een gezin met kinderen, dat zijn echt 1 tot 2 persoons appartementen. Met drie kinderen zul je al snel moeten denken aan een 3-kamer woning lijkt me, zeker als er ook nog een oppas moet slapen. Ga voor de huur hiervan uit van min. 1500 afl. per maand excl. water/electra en ik hoop voor je dat je voor die prijs ook iets kunt vinden, want in het algemeen zijn de huurwoningen behoorlijk duur, zeker in de omgeving van het HOH, dat is een tamelijk dure wijk. Je zult dus iets verder weg moeten zoeken, een auto is dan een absolute must. Op basis van dit hele verhaal denk ik dat je met een salaris van min. 5500 tot 6000 moet rekenen en ik denk niet dat het HOH dat voor een SEH verpleegkundige gaat betalen. Mijn advies: begin hier niet aan, je oopt tegen zoveel problemen aan met drie kleintjes die je in je eentje moet opvangen, terwijl het HOH zeker haar eisen stelt qua beschikbaarheid en werkuren. Maar vraag gerust als je nog meer wilt weten.