Wie o wie is er ge-emigreerd naar Aruba en hoe bevalt het daar? Wij zijn het ook van plan en zijn heel benieuwd naar andere mensen die zich daar gevestigd hebben. Of op Curacao of Bonaire.
Dus als jullie info willen geven, graag!
Is er werk als secretaresse? Officieel ben ik juridisch secretaresse dus als daar een baan in is is het helemaal mooi natuurlijk. En hoe zijn de scholen daar, we hebben nl 3 kids? Is er veel criminaliteit? Kan je daar van 1 salaris leven met 3 kids, je hebt niet veel nodig toch?
Als u mij kan informeren, graag!
Het kan nog wel eens gaan tegenvallen, als je denk het op Aruba te redden met 1 salaris. Salarissen liggen daar lager dan hier in NL, en levensonderhoud (boodschappen) zijn duurder. Daarentegen zijn er uiteraard ook een aantal zaken weer goedkoper dan hier in NL, maar ik zou het er toch maar niet op gaan wagen om met drie kinderen die kant op te gaan, en dan van maar 1 salaris afhankelijk te zijn. Zorg, als je het echt wil, dat je de boel goed op orde hebt. Het eerste jaar in het buitenland, ook op Aruba, hoe Nederlands het ook mag zijn, is pittig, en geldzorgen kunnen maar net de druppel zijn waarom je binnen een jaar weer op Schiphol staat.
Helemaal eens met hatseklats. Een secretaresse hier is heel wat anders dan in Nederland en wordt, behoudens enkele grotere bedrijven, die dan ook zeker hun (hoge) eisen stellen, veel minder gewaardeerd qua salaris en werkniveau. Je moet dan ook denken aan een salaris van ergens tussen de 2500 en 3500 Afl. bruto en dat is met drie kinderen absoluut geen vetpot. Als je al bedenkt dat je voor je huisvesting alleen al tenminste zo’n 1000 florin kwijt bent en dan praat ik nog niet over transport, water en electra (duur hier) en natuurlijk je dagelijkse boodschappen. Als je niet met z’n tweeen aan de slag kunt of wilt zou ik zeggen, absoluut niet aan beginnen.