Zoveel mogelijk info over de malediven

Halloo allemaaaaal.

IK zie het land Malediven er niet bij staan dus vraag het even zo.
Wie heeft er recente ervaring met een vakantie naar de Malediven of weet er veel van af en kan mij meer info geven.

Ik denk er aan om in april te gaan en heel misschien een live aboard te nemen of ergens een budget resort of hotel te boeken.

Waaaar moet ik zijn om walvishaaien te spotten vraagteken.

Alvast bedankt.

Ik had ook al diverse pogingen gedaan om deze beesten in het echt te zien, maar vorig jaar is het gelukt tijdens mijn vakantie in madagascar, waar ik mijn best deed om de 10 meter afstand te houden, maar de walvishaai zwom recht op mij af en dook vlak onder mij door :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:
Ik denk dat de beste seizoenen wel eenvoudig te vinden zijn, maar dan moet je nog een beetje geluk hebben.

Was zeker een gewedige ervaring of niet. Ik ben ze vaaaaaaak misgelopen terwijl ik bijna dagelijks op zee was in egypte. Grrrr.

Volgens mij is madagascar zelf ook super mooi maar is de reis weer duur.

Als je anders denkt aan de malediven kan madagascar nog wel eens heel erg meevallen.

Eigenlijk is alleen het ticket en de auto huur enigsinds aan de prijs, overnachten en eten kan echt spot goedkoop.

En ja… SUPER!!!

ah oke dan ga ik mij ook eens verdiepen in madaascar. in welke maand ben jij geweest. ik zat aan april te denken

Ik ben zelf in September geweest, maar als ik het goed begrepen heb is dat samen met april de beste tijd om te gaan.
We hadden ook nog het geluk zo’n beetje de laatste bultruggen te zien, welke eerst op zo’n 50 meter langs ons zijn gezwommen tijdens het duiken met 40 meter zicht :frowning:
Maar later aan de oppervlakte nog hebben kunnen aanschouwen.

Ik was afgelopen november op de Malediven, op Thulusdhoo eiland. Deze periode was er en heb ik veel onder water te zien, maar het is altijd geluk hebben. Ikzelf heb geen kennis van walvishaaien, maar hoorde wel dat deze (regelmatig) zijn gezien door anderen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Locals(meestal/eventueel i.s.m. duikers) brengen je namelijk met alle plezier naar de beste spots!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Bedankt allebei voor het reageren. Nu nog een goedkoop mogelijk ticket vinden haha.

Nog tips?