vraagje ik ga over een 8 maanden ongeveer op wereldreis. . gaan ook naar sri lanka. nu zag ik dat sri lanka op een uurtje vliegen is van de Maldiven. nu was het altijd wel een droom om daar heen te gaan natuurlijk maar is dit goed te doen que budget?? weet iemand hoe duur ongeveer een vliegticket is van sri lanka naar de maldiven?? goedkope hostels , countsurfing moet sowieso wel een optie zijn lijkt me?? we willen er maar een paar dagen verblijven, wereldreis wordt ook low budget verder
Tickets zijn als losse tickets belachelijk duur voor uurtje, USD 200 minimaal. Als kombi met ruimer ticket, bijv. Emirates, is het een stuk goedkoper.
Zoals zoveel kleinere eilanden zijn Malediven ERG duur qua accomodatie, reken op 2-3 x de rest van Zuidoost Azie. Check eerst maar eens op airbnb en couchsurfing enzo of er budget opties zijn, ik waag het te betwijfelen; bovendien is Male de hoofdstad (waar het dan zou zijn) bepaald on-Maledivisch, we vinden het gewoon een standaard Indiase middelgrote stad geheel zonder stranden.
dankjewel voor de tip met de vliegtickets! ik heb al een aantal hostels gevonden voor 22 euro per nacht! niet op male maar op maasfushi wel bij mooie stranden en mooie duiklocaties. ik denk gewoon dat we het gaan doen one in a life time en zal maar voor 3 nachten zijn dus wel goed te doen:)
Ja goeie tip, Maafushi is een relatief nieuwe ontwikkeling (een der zeer weinige eilanden met meerdere hotels erop) en biedt beduidend meer keuze ook in lager budget. Vergeet echter niet de speedboat-transfer, die is ook niet goedkoop!
Naar Maafushi eiland gaat wel een ferry boot deze zal waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn dan de speedboot. Let er wel op dat bikini’s verboden zijn op dat eiland. Je moet in kleding zwemmen. Wellicht zijn er plaatsen waar het wel mag, maar ik zou dit zeker goed uitzoeken!
Uiteindelijk had ik gekozen voor een ‘goedkoop’ eiland (embudu village) buiten het seizoen hebben ze nog weleens aanbiedingen.
Maar het is het zeker waard! Zo mooi! Zowel onder als boven water.
Ja goede info. Op Tripadvisor nog even wat verder gesnuffeld:
[ul]
[li]De ferry is een klus om te bereiken. Hij vertrekt van de Villingli pier aan de zuidwestkant van Male. Je moet vanaf airport-eiland (Hulhule) eerst de korte ferry nemen naar de pier aan de noordoostkant van Male, vanaf daar is het 10 minuten per taxi danwel een stuk langer met bus of zelfs lopen naar die andere pier.[/li][li]En gaat, zie schema, 1 x per dag op alle dagen m.u.v. vrijdagen.[/li][li]Speedboten, te regelen door je accomodatie, zijn het alternatief[/li][li]Het bikiniverbod geldt niet voor ‘private beaches’. Dat zijn beaches waar aan de grenzen van het hotel/guesthousedeel een windscherm staat zodat lokale mannen (van buiten de toeristenindustrie) de bikinidames niet kunnen zien. I.h.a. zijn ze niet ‘private’ specifiek voor dat hotel, ook andere toeristen kunnen er gebruik van maken. Voor de public beaches geldt inderdaad dat een zeer conservatief badpak (zonder diepe V-hals ofzo) of zelfs boerkini zou moeten.[/li][/ul]
dankjewel voor het nazoeken tripadvisor! ik had het zelf ook al vernomen inderdaad met dat bikini verhaal maar dit was even een voorbeeld heb meerdere eilanden kunnen vinden via de lonely planet waar in je hostels en guesthouses kan verblijven voor maar 23 euro per nacht, en ook eilanden waar je gewoon in badkleding kan gaan zwemmen niet geheel onbelangrijk:)