Hallo!
Samen met een vriendinnetje ga ik deze zomer bijna 2 maanden op vakantie naar Sri Lanka. We willen ook graag een (klein) weekje naar de Malediven, maar nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft…? Hoeveel kost bijvoorbeeld een retourvlucht van Colombo naar Male? en kun je dat beter in Sri Lanka boeken of al in Nederland? Zijn er naast de luxe/dure resorts ook goedkopere (tips!)? etc…
Ik zou graag in contact komen met iemand die dit al eerder heeft gedaan!
Alvast bedankt!
Groetjes!
Hoi!
Volgens mij is dat superduur… ik hoop dat iemand er meer over weet dan ik. Zelf ga ik ook 2 maanden naar Sri Lanka deze zomer en ik vroeg me af hoe mensen dit geregeld hebben met hun visum. Regelt iedereen dit in Nederland (waardoor het dus tientallen euros kost) of kan dit ook op een andere creatieve manier?
Alvast bedankt,
Marijke
Ja dit zou ik ook graag willen weten…
In een reisverslag van iemand stond dat het echt superduur is en meer geschikt als bestemming voor een huwelijksreis.
Maar ik zou ook graag meer meningen willen horen!!
Hai!
Een visum is heel makkelijk te regelen in NL. In Den Haag zit de ambassade van Sri Lanka. Daar moet je heen met je paspoort, tickets en evt. reisschema, twee KLEURENpasfoto’s en een afschrift van je bankrekening. Maak van alles even een kopietje! Het kost €60,00 en na drie werkdagen kun je het weer komen ophalen óf ze kunnen het opsturen naar je adres, maar dan kost het geloof ik €6,00 extra.
Goekoper regelen kan niet geloof ik… Je hebt wel van dis visumbureaus’s maar dat is alleenn maar duurder, want je moet hen ook nog eens betalen…!
Suc6, Eska
Als je nog tips nodig hebt voor Sri Lanka, kun je op onze site www.bjusterbaarlik.nl kijken. Hier staat een “tiplijst” van ongeveer 20 A4’tjes, ons reisverslag en veel foto’s. Voor zover wij hebben begrepen is het vreselijk duur om “even” een weekje naar de Malediven te gaan. Wij hebben er in ieder geval van af gezien. En voor visuminfo kun je kijken op:
http://www.visum.nl/sri-lanka.htm
www.visumdienst.nl
Hoi,
Of de Malediven betaalbaar is, hangt af van je budget en wat je ervoor over hebt om een GEWELDIGE bestemming toe te voegen aan je reis door Azie.
Ik ben vanuit India naar Sri Lanka en de Malediven gevlogen. 1 van de goedkope maar fantastische eilanden is Embudu Village, kijk op www.embudu.com. De prijzen zijn afhankelijk van het seizoen. Vanaf eind april tot na de zomer is het regenseizoen (wat wil zeggen dat je kans hebt op regen en storm, maar wij hebben 8 dagen zon gehad), en daarmee zakken de prijzen. Je boekt kamers op Full-Board (= met 3 maaltijden) of Half-Board (= met 2 maaltijden). Beide is zonder drank, dat betaal je apart.
Het goedkoopst in Embudu is een standaard kamer, wij betaalden 116 dollar per nacht, dus zo’n 50 euro per persoon per dag voor kamer + 3 maaltijden. Er kwamen ook nog drankjes bij, 2 euro voor een cola of een fles water. Als je geld over hebt kun je excursies boeken, maar die kosten ook gauw een paar tientjes.
Vergeleken bij Sri Lanka is de Malediven duur, maar ik vond het zeker het geld waard. De stranden zijn zoals op de mooiste plaatjes, de zee is heerlijk en tijdens het snorkelen zie je de mooiste vissen.
Als Embudu je aanspreekt kun je via hun website boeken, en kun je ook nog 20% korting krijgen. Ik heb via www.vermillonmaldives.com geboekt, maar kreeg geen korting (is wel betrouwbaar voor evt ander resort).
Meer info staat op mijn weblog onder het kopje Malediven loesinazie.punt.nl.
Groetjes Loes
Hallo,
Ook ik ga naar Sri Lanka en ben van plan om de laatste paar dagen op de Malediven te verblijven.
Ik ben benieuwd naar een antwoord op de volgende vraag:
Is het makkelijk om, wanneer je daar aankomt, nog onderdak te vinden?
Graag ieders reactie, ook als het over andere zaken mbt de Malediven gaat.
Groetjes,
Ferry
Van de Maladiven weet ik niets. Alleen van Sri Lanka. Ik weet niet of je alles daar al van weet. In ieder geval staan Al onze ervaringen van Sri Lanka (mei 2006) op onze site, samen met veel foto’s en een grote lijst met tips.
gr Maaike
www.bjusterbaarlik.nl
Heej Maaike,
Thanks voor je reactie.
Sri Lanka is voor mij ‘georganiseerd’, daarna nog een weekje op eigen poten.
Dus Malediven-kenners, laat wat van jullie horen! ![]()
Toen ik naar de Malediven ging had ik van tevoren zelf een resort uitgezocht en geboekt (via www.vermillionmaldives, prima ervaring mee). De meeste mensen regelen het van tevoren. Ik sprak een stelletje dat ter plekke wat ging boeken. Dat kan dus, er zijn op het vliegveld balies waar je dat kunt doen. Je mag geloof ik niet eens het land in als je niet kunt aantonen waar je gaat overnachten. Of je dan beperkter bent in je keuze qua beschikbaarheid en prijs weet ik niet.
Veel plezier!
Hallo,
Ik vroeg me af op welk vliegveld je land als je naar de Malediven gaat.
Xander
Hoi Xander,
Je landt op het vliegveld van Male, dat is de hoofdstad van de Malediven.
Groet,
Ferry
Je kunt heel goed boeken in Sri-Lanka zelf
wij gaan in November naar Sri-Lanka en de Malediven sri-lanka doen we retour vlucht boeken in Dusseldorp en de vakantie in de Malediven doen we in sri-lanka boeken de contacten hebben we al met het bureau dat we dat 2 jaar geleden ook voor ons hebben laten regelen , perfect was het dus doen als je naar de Malediven wil , dan heeft de lokale bevolking er ook nog wat aan
Hallo iedereen,
Wij zijn onze reis naar de Malediven aan het voorbereiden en gaan ook proberen om alles zelf te regelen. Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het boeken van duiksafari´s ter plaatse. We staan op het punt om het via een aanbieder uit Nederland te regelen voor duiken Malediven. Je verblijft dan een aantal dagen op een boot om naar manta’s en walvishaaien te duiken. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoi honda46,
Wij willen september 2011 3 weken naar Sri Lanka (backpacken) en willen eindigen met een strandverlening op de Malediven. Ik lees dat jij het ter plekke hebt geboekt? Wat was je kwijt voor het ticket en wat voor het resort? En welk resort? En hoe heet dat bureau en waar zit deze?
Groetjes
Hallo
Wij hebben idd. alles zelf geregeld , de vliegtickets zijn geregeld door het reisbureau van Sunwaytravel , bij mr. Prabath.
en ik weet niet meer precies wat we kwijt waren maar het scheelden ons wel heel veel geld.
de prijsen zijn nu verandert dus neem contact op met hen en ze zullen je met alles helpen , maar vraag naar mr. Prabath en noem maar mijn naam
mr de Kroon uit Holland wij gaan volgend jaar weer naar de malediven en gaan weer via zijn organisatie .
heel veel succes en plezier.
ps wij zaten op Meeru Island een pracht resort
Hoi Honda46,
Bedankt voor de reactie! Ik heb inderdaad meerdere goede verhalen gehoord over Meeru, maar als ik de prijzen zie dan schrik ik toch wel! Heb jij misschien een internetsite van dat reisbureau? Ik kan het namelijk niet vinden via google.
Groetjes
http://www.sunwayholidays.lk/
dit is de internet site van hun .
Vraag maar aan mr Prabath , hij is afgelopen zomer nog in Nederland geweest op de vakantie beurs in Utrecht.
Meeru is niet goedkoop , maar echt de moiete waard.
Je kunt op de Malediven Hyves site heel veel foto,s zien.
Groetjes Jack