Hotelsmop sri lanka en malediven

Ik ga in september 3 weken naar sri lanka en 1 week naar de malediven. Wij gaan dan rond trekken. Nu is het idee om alleen de eerste 2 nachten een hotel te boeken en de rest ter plaatse te doen.
Zijn hotels makkelijker te vinden en te boeken? Als ik nu op booking.com kijk, vind ik de prijzen best hoog.
Ook heb ik het idee om in male 2 nachten te boeken en dan in male te kijken welk mooi eilandje te bezoeken.

Graag hoor ik advies! Bedankt, groet jerilee

Hoi Jerilee,

Het is dan buiten de hoogseizoenen in Lanka dus dat moet lukken ja. Kies dan wel steden/dorpen met meerdere hotels/guesthouses bij elkaar in de buurt, geen uithoeken zoals pakweg Habarana of Dambulla want als je dan dreigt met ‘prijs omlaag anders ga ik naar de buren’ dan lachen ze je uit. Dichtstbijzijnde vergelijkbare hotel/guesthouse kan in zo’n uithoek 15 km verderop liggen.

Het is lastig om zoiets voor Malediven te doen, want de resort-eilanden liggen hele einden uit elkaar en allemaal zeker half uur van Male-stad. De kosten voor een boot-transfer om alleen even te snuffelen zijn ruimschoots hoger dan wat je meent te kunnen besparen, en bovendien mag je 't land alleen in met een boeking voor de eerste paar dagen. Dus hier zou ik maar gewoon alles prebooken tenzij je magische en toch realistische ideas hebt…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hartelijk dank voor jullie advies!

Hebben jullie ook tips op welke site je het beste kunt boeken voor resort malediven?

Bedankt!

Groet jerilee

Hoi maar weer,

Niet echt, ons eigen bezoek daar was via ons burootje geregeld. Pak gewoon maar wat vergelijkingssites zoals Kieskeurig.nl of Kelkoo.nl, of buitenlandse zoals Tripadvisor (je ziet zowel de reviews als de prijzen van diverse aanbieders voor de datums die je kiest).
Wél erg opletten dat alle prijzen appels-met-appels zijn en minimaal Full Board (drie maaltijden) of AI, het eiland is het hotel dus je kunt nergens anders eten en dan kun je maar beter gelijk voor alledrie betalen inplaats van losse a-la-carte prijzen. Tenzij je redelijk dieetgericht bent, dan is Halfboard (ontbijt-diner) misschien genoeg en breng je de dag door met Sultana’s enzo ingeslagen voordat je aankomt.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,

Wij zijn een week op de Malediven geweest. We hebben er heel bewust voor gekozen om geen all in te nemen. We hebben het achteraf nog eens bekeken en het bleek veel goedkoper te zijn. Vaak kun je maar in een restaurant eten en niet alle drankjes zijn erbij inbegrepen.

We op Bandos Maledives geweest. Het was daar geweldig.

Succes!

Groetjes Anika