In juli naar Sri Lanka en Malediven

Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken voor een rondreis in Sri Lanka met een strand verleningen,
(evt op de Malediven)in de periode midden Juli.
Ik lees veel over de moesson.

Wat voor een weer kunnen wij verwachten in Juli?
In welke plaats in Sri Lanka kun je dan het beste aan het stand liggen?
Heeft de Malediven ook last van de moesson, of heb je daar gewoon mooi stand weer in juli?

Iemand misschien ook tips voor resorts/hotels op de Malediven?

Alvast bedankt voor de informatie.
Jasper en Stefanie

Hallo,

Ik kan jullie nog niet heel veel vertellen over Sri Lanka en de Malediven. Wij gaan ook in juli er naar toe. We maken een rondreis in Sri Lanka en verblijven dan een paar daagjes in Koggala. Daar schijn je altijd te kunnen zwemmen omdat er een soort van baken in de zee ligt. (geloof ik) Er zijn twee soorten moesson in Sri Lanka. Als we in Koggala aan het strand liggen, is daar ook de moesson. Ik heb begrepen dat je daar aan het einde van de dag last van kan hebben, maar het duurt nooit de hele dag.

We gaan dan door naar de Malediven. Ook daar kan het regenen, maar geldt hetzelfde als voor Sri Lanka. De temperaturen blijven uiteraard gewoon goed.

Weten jullie al waar je gaat verblijven ect?

Groetjes Anika

O, ik lees nog net je zinnetje over resorts op de Malediven…

Er zijn ontzettend veel resorts daar. Uiteraard hele dure en ook relatief goedkopere. Stuur even je wensen, dan zal ik eens kijken of ik je wat resorts kan aanraden.

Groetjes! :vak02:

Wij zijn in 2006 in juli op Sri Lanka geweest en in 2007, ook in juli, op de Malediven. Voor Sri Lanka is juli een goede reismaand als je iets wilt zien van het eiland (verfrissend buitje kan dan geen kwaad). Kandy moet je zeker bezoeken, is de moeite waard en ook Dambulla, Sigiriya en Galle (Hollandse invloeden!). Als je vooral aan het strand wilt verblijven, kun je beter een paar maanden eerder of later gaan. Stranden op Sri Lanka zijn sowieso niet zo mooi…
Malediven in juli vond ik een heel ander verhaal. Mijn vriendin ging duiken en dat scheen prachtig te zijn. Veel te zien, aangename watertemperatuur. Ik dacht overdag wat te luieren op het strand en de veranda van de waterbungalow, maar dat feest ging niet door. Elke dag flinke hoosbuien en windstoten. Nauwelijks zon gezien. Je moest met een zuidwester naar buiten, anders was je doornat! Schijnt normaal te zijn in juli… Vond het lijken op een hele luxe gevangenis, want er is op zo’n eiland echt helemaal niets te beleven (wij zaten op Hakuraa Huraa). Onder water schijnt het ook niet ideaal te zijn als het stormt (om over de tocht met de boot nog maar te zwijgen). Malediven dus liever doen in december of januari, als het lekker weer is en je van de prachtige eilanden kunt genieten.
Veel plezier!