Sri Lanka in mei-juni

Hallo, mijn vriend en ik zijn vakantie aan het plannen en combinatie rondtrekken in Sri Lanka en luxueus eindigen in de Malediven voor enkele dagen. We denken aan begin juni, maar lezen dat het dan de moessonperiode is. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de beste periode? Bedankt! Groetjes, Nadia

Hoi Nadia,

Binnenland: zowel mei als juni heel redelijk, juni kan wel wat onstabieler zijn met soms na lunchtijd buiig
Westkust: mei wordt gemengd, juni vaak slecht
Oostkust: mei al uitstekend en juni nóg beter. Maar dat is wel 6-7 uur rijden vanaf vliegveld, goede westkust-stranden beginnen op 3-4 uur van vliegveld.

Als jullie nadien nog naar Malediven gaan (waar het overigens geen echt goed seizoen is, dat loopt daar van november tot april) dan is de Lanka kust, de stranden, minder relevant voor jullie? Dan is mei dus de beste maand.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi Eric & Sandya,

Hartelijk dank voor de interessante informatie! We gaan ons plannen wijzigen en een andere maand kiezen of andere bestemming en najaar 2012 deze reis plannen. Ik ga immers reeds met 3 vriendinnen in november 2011 rondtrekken door Zuid Afrika! Nogmaals dank!

Groetjes,
Nadia

Hoe zit dit eigenlijk voor Maart?

wij zouden vooral het centrum + westkust aandoen…

Hallo,

Dat is de staart van goede seizoen aan de westkust. Dus zee moet nog zwembaar zijn en weer i.h.a. goed, met een kansje op een paar mindere dagen. Binnenland zeker okay.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]