Spanje is een geweldige reisbestemming. Maar zou je er ook wel willen wonen? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst met de camper naar Spanje geweest. Hebben de omgeving tussen de Ebrodelta en Caspe langs de Ebro rivier bekeken. Ook diverse finca’s die te koop staan een bezoek gebracht.
De keuze is volop en de prijzen zijn zeer acceptabel. Echter er zijn ook veel haken en ogen aan het kopen van finca’s (Onroerend goed). Wij laten ons dan ook goed voorlichten alvorens tot koop over tegaan. Dit heeft intussen al tot enige kennisvergroting geleid betreffende de aankoop van onroerend goed.
De omgeving trekt ons zeer aan alsmede het klimaat. Het is er nog rustig en in de omgeving is voldoende te ontdekken. Ook het strand is goed te bereiken (Zonder files). Kilometers strand met een handje vol mensen.
En binnen een half uur zit je weer in de mooiste natuurgebieden.
De Spaanse taal is niet de moeilijkste en men waardeert het zeer dat je tenminste een poging waagt in het Spaans te spreken.
De mensen zijn zeer vriendelijk.
Vanuit Nederland goed te bereiken via Parijs, Toulouse, Vielha en Lleida.
Vliegveld Reus op ca 1 uur afstand rijden.
Deze winter gaan we weer met de camper 3 weken naar de Ebro Vallei.
Marijkeve, ben je ook in Miravet geweest??
Wij waren opweg naar Miravet, echter het was druk bij het pontje vanaf de C12 en vanwege de trage snelheid van het pontje door de lage stroming van de rivier, hebben we een andere route genomen. Daardoor Miravet gemist. Van de winter misschien en anders de volgende zomer.
PS wat is jouw naam en waar woon je? In Miravet?
Groeten
Marijke
Miravet en het pontje moet je echt proberen deze winter. Eén van mijn favoriete trips in die buurt en met de camper op het pontje lijkt mij een geweldige sensatie!
Montserrat met de kabelbaan is ook een aanrader.
Ik woon (sinds jaar en dag) in Sevilla.
Tja, er nog zoveel te zien in die omgeving.
Leuk, Sevilla.
Tijdens onze zeilreis van 1992 tot medio 2000 zijn wij ook naar sevilla gevaren. Een heel eind de rivier op en uiteindelijk door de sluizen bij Club Nautico vast gelegd. Een fantastische stad en erg warm.
Vlak voor club Nautico lag een oude brug. Deze draaide wel zo verschikkelijk langzaam. Men zei dat dat aan de energievoorziening lag.
Is dat probleem ooit opgelost of is er een nieuwe brug gekomen?
Na Sevilla zijn we langs Gibraltar gevaren tot aan Alicante en toen overgestoken naar de Balearen en verder naar Italie, Tunesie, Griekenland en Turkye.
Op de terugweg door de Franse kanalen vanuit Port Louis.
Toen hebben wij dus het gedeelte rond de Ebro gemist.
Nu gaan wij dat hopelijk goedmaken.
Beste Marijke (?),
We lazen met interesse dit berichtje en zouden graag contact met U hebben m.t.t. de plaats die U precies bedoelt en evt. ook de mogelijkheden - de valkuilen of aandachtspunten - inzake de koop van een huis.
Bedankt alvast voor Uw reactie;
Lou en … Marijke
info@relaxatie-training.nl
ja, ik heb er reeds gewoond in de provinie Alicante,tien jaar in Campello ,door omstandigheden teruggekeerd ,verleden jaar eens teruggegaan op vakantie in Benidorn ,ik voelde me onmiddelijk terug thuis en zou er zeker willen terug wonen !ja hoor !