Gezocht: Leuke bestemming (maar niet te druk)

Goedemorgen!

Komend jaar zouden we graag een reis willen maken naar Spanje.
We willen er op een rustige manier naar toe rijden, een overnachting zoeken in Frankrijk op een 900km rijden ongeveer vanaf Nederland, dan door rijden naar Noord-Spanje voor een tussenstop van een paar daagjes en dan verder naar het zuiden. De terugweg willen we vanuit Zuid-Spanje naar de Ardeche rijden in Frankrijk voor een laatste paar daagjes genieten. Dit zou in één dag te rijden moeten zijn.

We zoeken een mooi gebied/bestemming/dorp/stad waar het niet te massaal toeristisch is in het Noorden voor een paar dagen en daarna in het zuiden voor anderhalve week ongeveer.

Een paar voorwaarde moet het natuurlijk wel hebben (iedereen heeft wel wat te eisen, maar niet zoveel hoor haha):

• Ten eerste, Zee! We willen graag wel met onze camping aan zee zitten, maar dat mag best een paar minuutjes lopen zijn. Liefst met een wat kleiner strand/baaitje (dat laatste zou ideaal zijn). Als het maar geen groot/breed strand is wat overvol is.

• Ten tweede moet er wel wat te doen of te zien zijn, maar zeker niet te massaal of te druk. Liefst een wat kleiner dorpje/stadje met een gezellige boulevard en een aantal restaurantjes waar je romantisch/knus uit eten kunt.

• En natuurlijk een camping waar we onze tent op kunnen zetten haha

Ik hoop dat er hier mensen zitten die wat goede ideeen/ervaringen hebben die ook niet van al de drukte houden in een badplaats. En deze met ons willen delen.

Groeten, Jeroen

Er zijn toch wel meer mensen in Spanje geweest die ons kunnen helpen? :wink:

Ik mag zeker hopen van wel hahaha, misschien dat je een en ander hierover kunt vinden op het internet?

Ik heb zelf helaas niet veel ervaring met het verblijven op campings in Spanje, ben toen ik jonf wel wel in Lerida op een camping geweest ( helaas niet bepaald aan de kust en klein dorpje in ook niet bepaald van toepassing op deze stad ) en in Javea waar ik later ook heb gewoond wat dan wel weer een relatief klein dorp is maar het ligt in het midden van Spanje ongeveer aan de kust dus niet helemaal in het zuiden

Suc6 met zoeken!!

Hallo Xena,

Bedankt voor de reactie.
Het zou niet helemaal in het zuiden hoeven te zijn, maar het noorden hebben we helemaal gezien en we willen wat minder massatoerisme.

Javea zou zeker een mooi gebied kunnen zijn waar we aan denken.

Heb je daar wat meer informatie over?

Groetjes Jeroen

Hallo Jeroen,

bekijk de volgende links eens, misschien dat je daar de informatie kunt vinden die je nodig hebt…ik heb er gewoond dus als ik moet gaan vertellen komt er geen einde aan vrees ik hahaha:

http://javea.startpagina.nl/

http://www.spain.info/nl/ven/otros-destinos/javea__xabia.html

Veel plezier met het bekijken :zon02:

Ik zal de links vanavond eens gaan bekijken, bedankt!

Snel nog een vraagje wat meestal lastig is om info over te vinden op internet… we zijn zelf best wel fan van wat kleinere strandjes/baaitjes waar het niet te druk is, liefst in de buurt van een gezellig dorpje om savonds daarna te gaan eten en lekker rond te lopen, is dat mogelijk in de buurt?

Dat moet iemand die er gewoont heeft vast en zeker weten :slight_smile:

Hoi,

wat dat betreft zijn zowat alle dorpjes in de omgeving zeker aanraders…het ligt ook een beetje aan wat je als klein beschouwd maar aan de andere kant van de Montgo ligt Denia waar het echt goed eten is aan de boulevard en als je de andere kant opgaat is Calpe weer een echte aanrader.

Ik zou echter de haven van Javea zelf zeker niet uitvlakken en ook aan Playa Arenal wat net als de haven tussen Cabo San Negro en Cabo San Antonio inligt is erg leuk om wat te gaan eten en over de boulevard te lopen.

Hoop dat je er iets aan hebt

Hoi Xena,

Daar hebben we zeker wat aan, het klinkt als een erg leuke omgeving voor onze vakantie. Zal deze week eens wat gaan opzoeken en je links bekijken erover.

Wat betreft stranden, je zal daar neem ik aan ook wat rustigere stranden/baaitjes?

Groeten Jeroen

Natuurlijk zijn die er, een aanrader is ook de route naar Cabo La Nou met veel mooie plekjes om foto’s te maken en het strand Granadella ( let op dat je schoenen meeneemt want het is een stenen strand, maar wel in een leuk baaitje )

Je kunt waarschijnlijk op de weg van de haven in Javea en Playa Arenal nog steeds jetski’s huren, ze deden daar altijd ook excursies mee…aanrader als je het niet erg vind wat geld uit te geven :zon02:

Over een maandje is ons nieuwbouwhuisje klaar, dus daar is veel tijd naartoe gegaan, maar binnenkort ons maar weer eens storten op de moeilijke keuze… Spanje of toch Italie.

Al zal het denk ik komend jaar Spanje worden, en het jaar daarop dan Italie.

Ik laat het weten als we eruit zien, en hoe het daarna geweest is… dan hebben andere er ook weer wat aan. :zon02:

Lijkt me erg leuk te horen hoe je hebt het gehad, veel plezier in jullie nieuwe huis en met het vooruit kijken naar de vakantie !!

Dat zal beide wel gaan lukken verwacht/hoop ik :wink:

Ik laat het zowiezo weten!

Hallo Jeroen,

Ik woon in Sitges.
Misschien ken je het wel, een klein badplaatsje net onder Barcelona met maar liefst 9 strandjes was Sitges juist zo speciaal maakt!

Er zijn hier een aantal gezellige campings bij mensen thuis, waar je ook nog lekker met hun mee kan eten uit de grote pan met heerlijke zelfgemaakte pasta´s, paella enz…

Misschien is het een idee, ik weet het niet, maar ik ben zelf niet vaak in mijn appartementje aan zee, vanwege mijn werk, die ik verhuur voor een zeer klein bedrag.

Laat maar even wat weten en dan kan ik je anders ook nog het adres geven van de campings hier.

Groetjes Chantal