Wie weet er een leuke vakantiebestemming in Spanje?

Hallo,

Ik en mijn vriend zijn van plan om deze zomer naar Spanje te gaan.
Nu ben ik al drie jaar naar Spanje geweest (naar Blanes, Tossa de Mar, Platja 'd Aro). Maar dit jaar wil ik naar een andere leuke bestemming in Spanje, graag niet zo massa toeristisch als de plaatsen waar ik al ben geweest.

We zijn allebei rond de 20, dus er moet wel wat te doen zijn en graag met een mooi zandstrand. We kiezen voor een camping.

Als iemand mij kan helpen dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes,
Suzanne

Hoe lang willen jullie gaan en hoe komen jullie naar Spanje??
Als je nl. met de auto vanuit NL. komt en maar 10 dagen hebt dan is je bestemming hieraan onderhevig en zul je niet verder dan Valencia komen om nog een beetje tijd op de camping te hebben.

We gaan met de auto, ongeveer 3 weken waarschijnlijk.

Calpe is ons uitstekend bevallen !!

Stulango, Moving Cultures - Marvin van Dongen

Met 3 weken zou ik in ieder geval minimaal 2 campings doen. Tijd zat om wat meer van Spanje te zien. Andalucia is erg mooi. Je zou eerst Cabo de Gata in Almeria kunnen doen. Vanuit daar kun je een aantal excursies doen: zoals naar de enige woestijn van Europa in Taverna, waar overigens heel veel spaghetti western zijn opgenomen van o.a. het kaliber “the good the bad and the ugly”.
Mojacar is ook een niet te missen excursie. Almeria stad heeft niet veel bijzonders en vanaf Cabo de Gata richting Almeria kom je door een zee van plastic, vanwege de kassenteelt. Dus vnl boven Cabo de Gata blijven.

Iets verder naar boven heb je bij Cartagena een landtong waar ook een camping is die goed staat aangeschreven in La manga del Mar Menor (hier ben ik zelf nog nooit geweest).

Verder naar het zuiden kom je in Granada en Málaga. De stranden van Málaga vind ik persoonlijk wat minder voornamelijk om 2 redenen: 1) het zijn over het algemeen kiezelstranden en dus niet echt comfortabel, en 2) ik houd niet zo van de drukte daar (Marbella, Torremolinos, Mijas Costa, Fuengirola…)
Dan zou ik liever doorrijden naar de kant van Cádiz: Conil, Chiclana, Chipiona, Sanlucar de Barameda, El Puerto de Santa Maria, Barbate. Veel keuze uit campings en een goede combinatie van erg mooie stranden, nog typisch spaanse dorpjes (gericht met name op spaanse toeristen) en mooie excursies naar Cádiz, Jerez de la Frontra, Parque Doñana met de boot en natuurlijk Sevilla (hoewel dat wel erg heet is in de zomer).

¡Suerte!

Wij hebben een kleine rondreis gemaakt door spanje.
Wel in hotels i.p.v. op campings maar even googlen voor camping in de buurt en dat moet goed te doen zijn.

Wij hebben de volgende route gedaan:
Valencia, erg leuke moderne stad met mooie stranden, we hebben hier heerlijk gefiets door het stadspark wat onwijs leuk was en een tegek museum!

Daarna Alicante, mooie stad maar niet echt indrukwekkend, wel een leuke boulevard en een lekker strand!

Via Benidorm naar Granada, heel mooie oude stad waar je ook nog eens top kan winkelen! Geen strand maar zeker de moeite waard!

Van Granada naar Nerja, beetje ouwe mensen dorp maar misschien dat het in het hoog seizoen minder is!

Toen naar Marbella, heel veel golf banen, mooie stranden en leuke restaurants en echt spaanse toeristische boulevards!

Van Marbella naar Gibraltar! Erg leuk engels (engelse is wel een beetje fout) je waant je opeens in Engeland! Onwijs leuk om de apen te zien!

Wij zijn toen terug gevlogen via Malaga, maar je zou terug kunnen rijden via Sevilla dan heb je alle gave steden van Spanje gehad en een onwijs leuke reis gehad volgens mij!

Veel plezier in ieder geval!

Een beetje heel erg kort door de bocht om de steden (en dorpen) die jij hebt gezien meteen te bestempelen als de enige gave steden in Spanje.

Spanje is veel meer dan wat jij hebt gezien, een mooi stukje, maar zeker niet het allermooiste.
Sevilla, Barcelona, Madrid, Caceres, Avila, Bilbao, Cádiz, Ronda etc,etc zijn minstens net zo gaaf.

Benidorm, Marbella en Nerja zijn overigens dorpjes en geen steden. En Benidorm en Marbella zijn nou niet bepaald mooie voorbeelden van spaanse dorpjes…Marbella is meer berucht dan beroemd…

Het was maar een idee hoor!

Het spijt me dat ik niet de juiste omschrijvingen aan de steden en dorpen aan heb gegeven! Spanje heeft waarschijnlijk nog 30.000 andere leuke dorpen en steden, mijn tekst was dan ook niet bedoeld om alleen de gave steden op te noemen! Maar ben blij dat jij ook nog hele leuke steden weet!

Ik hoop dat degene die het onderwerp heeft geplaatst wel het enthousiasme van mijn reactie kan waarderen! En hoop dat zij zullen genieten van hun vakantie in Spanje!

Mijn mail was niet bedoeld om jouw enthousiasme aan te vallen, iedere reaktie is welkom.
Alleen het klonk een beetje raar zoals je het geschreven had: *“dan heb je alle gave steden van Spanje gehad”. *En daar reageerde ik op.

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb al even wat rondgekeken op google maps waar de plaatsen ongeveer liggen allemaal. Maar het is voor ons toch wel erg ver rijden. We willen graag niet verder reizen dan Valencia. En zoeken het liefst ergens een plaats tussen Barcelona en Valencia in.
Heeft iemand nog leuke ideeën?

In de buurt van Tarragona. Daar heb je strand, goede campings, Port Aventura en andere excursies (bijv naar Miravet).
Wij zijn zelf een aantal jaren geleden in Cambrils geweest (Camping Cambrils Park)

Hoi,

misschien is het toch de moeite waard net iets verder te gaan als Valencia…als je namelijk nog een 110 km verder gaat kom je in Javea uit waar het erg mooi is en niet te overspoeld met buitenlanders, iets ervoor ( aan de andere kant van de berg ‘Montgo’ waar je vanuit zowat heel Javea tegenaan kijkt ) ligt Denia wat ook een mooi plaatsje is en waarvan je met de boot zelfs nog naar Ibiza kunt gaan en juist nog 20 km verder dan Javea heb je ook Calpe nog wat zeer de moeite waard is.

Het is misschien net wat verder dan je eigenlijk wilt gaan maar zeer zeker mooi en het klimaat is er erg lekker vanwege de gunstige ligging.

Wat dacht je van Maspalomas op Gran Canaria. Erg mooi strand, leuk uitgaan dicht bij ( Playa del Ingles, wel druk!). En voor een mooi huis kan je kijken op huis huren gran canaria.

Beetje lastig om naartoe te rijden lijkt me ^^:vak02:

Dat is idd niet te doen met de auto.
Omdat we na onze vakantie gaan samenwonen in ons nieuwbouwhuisje, hebben we ervoor gekozen om een ander jaar verder op vakantie te gaan.
Nu gaan we naar Argeles sur Mer in zuid frankrijk, vlakbij de Spaanse grens.
We gaan dan nog wel een dagje naar spanje voor het vuurwerk in Blanes en zwemmen in Tossa de Mar, waar ik al eens is ben geweest.

Volgend jaar wil ik zeker naar Spanje. En dan heb dan zeker leuke ideeen door jullie goede tips!