Na 3 jaar erover gepraat te hebben, hebben we dit jaar de knoop doorgehakt.
We gaan naar Spanje! en dan wel in juli ( 1 - 25 juli ). We hebben geen zin om met de bouwvak te gaan i.v.m. de drukte.
Beide zijn we 21 en zijn van plan om gewoon een hotel te boeken met 1 slaapkamer, wel zou het handig zijn als de bedden los van elkaar kunnen. Dit kunnen we uiteraard vinden op de websites, en anders even mailen.
Nu hebben we geen idee waar we goed terecht kunnen met onze ‘eisen’.
Ik :
- Wil iets kunnen doen / ondernemen… ( Zwempark / bananenboot / jetski bijvoorbeeld )
- Wil 's avonds gezellig uit kunnen gaan als we hier zin in hebben. ( verdere uitleg hierover beneden bij : wat willen we niet )
- Wil ook kunnen ontspannen, maar goed daar is vakantie voor
- Wil graag tussen leeftijdsgenoten zijn, dus niet alleen maar -18 of +35
Hij :
- Wilt ontspannen
- Wilt iets kunnen zien van het land
Wat we beide niet willen :
Overrompeld worden door de 16-18 jarige jeugd die zich helemaal lam zuipen.
Wij houden ook wel van een drankje, maar drinken ons nooit lam. Hier houden we dan ook absoluut van.
We zijn goed in een compromis te sluiten, dus qua verschillen in ‘eisen’ komt dat wel goed.
Nu zagen we Benidorm, alleen zie/hoor je er nog maar zeer weinig over. Lijkt alsof het vroeger veel populairder was dan nu.
Zou deze plek voldoen aan onze eisen?
En er is wat te doen in het uitgaansleven 's avonds?
We hopen op wat tips/ervaringen 
Alvast bedankt!
Hoi Rico,
Goede keuze Spanje!
Benidorm is inderdaad prachtig en je zult er naar mijn weten vrij veel jeugd vinden in de zomerperiode. Alhoewel dit niet de 16-18 jarigen zullen zijn. De leeftijd ligt hier over het algemeen wel iets hoger.
Heb je er al over nagedacht om naar Barcelona te gaan? Het is er erg toeristisch, maar het is geen Lloret de Mar of Salou. In Barcelona vind je sowieso alles wat je nodig hebt; er ligt bijvoorbeeld een waterpark (Isla Fantasia) je kunt jet skiën en tal van andere watersporten beoefenen.
Er is prachtige architectuur, parken, bergen, winkels en het heeft een levendig nachtleven. (Ook als je je niet lam wil zuipen)
Persoonlijk vind ik Madrid ook een prachtige stad om op vakantie te gaan, let wel op dat het hier erg heet kan zijn in die tijd (en het heeft geen strand)
Ook het zuiden van Spanje is geweldig!
Eigenlijk maakt het niet uit waar je heen gaat, Spanje is gewoon een top vakantiebestemming!
Heel veel succes met het plannen van je vakantie & Enjoy España!
OHCarlos
(Oh-Barcelona)
Andalusië is prachtig (heb daar in 2007 een rondreis gemaakt).
Mijn oom woont in Spanje (streek Alicante) en daar ben ik een aantal keer geweest al is er niet veel te beleven (behalve Murcia wellicht).
De steden Cordoba, Sevilla en Granada bruisen van de cultuur en je zult daar zeker iets van het land zien.
Vergeet als je naar Andalusië gaat het Alhambra in Granada niet te bezoeken!
Over Barcelona hoor ik van mijn familie hele leuke verhalen al ben ik er nog nooit geweest.
De invloed van Antoni Gaudi schijnt er heel erg groot te zijn.
Over Madrid hoorde ik van een kennis ook leuke verhalen maar je moet om het echt te zien er eigenlijk wel geweest zijn.
Hi,
Jullie zullen helemaal geen spijt hebben Spanje te bezoeken. Persoonlijk hou ik van Andalusie, maar waar jullie ook naartoe gaan,zullen jullie het naar jullie zin hebben. En indien jullie in Madrid komen, raad ik jullie aan een bezoekje af te leggen aan Toledo die er vlak bij ligt.