Roadtrip in Spanje

Hallo,

In september wil ik met 2 vriendinnen een roadtrip maken in spanje. Geinspireerd door de roadtrip uit de film Jackie en onze eigen backpackervaringen.
We willen het echte spanje ontdekken en niet laten leiden door de toeristische trekpleisters. Van tevoren willen we ook niet al te veel vastleggen. Een combinatie van avontuur, lokale gastvrijheid proeven, stadbezoek en genieten van mooie stranden/meren

Heeft iemand ideeen over een route en dingen die we gezien moeten hebben. Waar kunnen we de idyllische plekje vinden en de gastvrijheid proeven.

Groetjes Hilde

Als je niet naar toeristische trekpleisters wilt, zou ik gewoon instappen en gaan rijden. En al zeker niet ingaan op tips uit een forum, die meestal ook alleen maar gaan over de bekende trekpleisters. :slight_smile:

Zelf vind ik het juist wél leuk om de mooie plekken op te zoeken, en vaak zijn die dus ook populair en in meerdere of mindere mate toeristisch (want ze zijn nu eenmaal mooi en dat blijft natuurlijk geen geheim in een land dat al decennia lang een populaire vakantiebestemming is voor veel Europeanen).
Ik heb een mooie autorondrit gemaakt in Andalusië. Heerlijk! Relaxte mensen, prachtige witte dorpen en mooie steden, superrrrlekker eten, veel moorse invloeden. Ik had enkele leuke routes uit de Lonely Planet, bijvoorbeeld die langs Arcos de la Frontera en Grazalema enzo. Via Booking.com zocht ik onderweg telkens accommodatie voor de nacht(en) daarop, en vond ik supermooie afgelegen hotels / B&B’s / cortijo’s (oude boerderijen die nu hotel zijn).

Je leest er wat over en je kunt tips en foto’s bekijken HIER.

Galicia en Baskenland schijnen ook mooi te zijn, maar zo zijn er wel meer mooie gebieden natuurlijk in Spanje.

Maak je niet teveel zorgen over wel of niet toeristisch, als het je tegenstaat loop dan gewoon eens een andere straat in waar de toeristen niet heen gaan, en ga naar het tapasrestaurant waar je alleen Spanjaarden ziet zitten.
Ook in het supertoeristische Amsterdam kan ik je zo 10 plekken noemen die prachtig en relaxed zijn en waar je geen of amper toeristen tegenkomt.

Gebruik ook tips van www.spottedbylocals.com.

Maar nogmaals, als je echt de toeristen wilt vermijden, stap dan gewoon in een auto en ga rijden. Maar dan mis je misschien wel dat prachtige witte dorp met moorse invloeden en die leuke markt en die sherryfabriek… :wink:

In september kan het nog wel bloody hot (40-50 graden) zijn in de binnenlanden dus wellicht wil je liever aan de kusten of wat meer in het noorden blijven.

¡Suerte!

ehhmm, hallo??

Dank je wel voor de tips! We hebben een ticket geboekt van 1 tot 14 september. We landen op malaga en vliegen terug van Madrid. De toeristische plekken zullen we zeker niet ontwijken, maar daarnaast willen we ook het echte leven proberen te zien. Door bijvoorbeeld een keer te couchsurfen bij een local. Vanwege de hitte lijkt me een auto of camper met airco geen overbodige luxe… De route moeten we nog uitstippelen, dus als iemand tips heeft…