Groeps/single stedentrip spanje

Hallo,

Ik zou graag een week met een groeps/singlereis naar Spanje willen. Alleen wanneer ik op de bekende reissites kijk, zijn 't vooral feest/strand vakanties, wandelvakanties of busreizen.

Ik ben vooral op zoek naar een stedentrip van rond de 4 of 5 dagen waarbij de nadruk dus niet ligt op feesten e.d., maar op 't bezichtigen van een mooie stad en cultuur snuiven. Het liefst zou ik dat doen met een groep met mensen van rond de 21-25.

Veel duurder dan 1000 euro zou ik 't ook liever niet maken, en dat is eigenlijk ook al wat te duur.

Hebben jullie nog tips waar ik zou kunnen kijken?

Voor zover ik weet zijn er niet echt groepsreizen zoals jij nu zoekt…

Ik raad je aan om alleen te gaan, of om voor vertrek een reisgenoot te zoeken. Ik was vorige week in Barcelona, en een ticket heb je voor minder dan 100 euro (Ryan air of aanbieding KLM).

Ik zat vorige week in een hotel, niet de ideale plek om mensen te ontmoeten. Maar via hostelworld kun je een slaapplek in een gezellig hostel boeken, en dan ben je niet alleen. Zelfs als je alleen gaat.

Barcelona was in ieder geval de moeite!

Wat leuk dat je een stedentrip wil maken! Mijn voorkeur gaat uit naar een partner om mee te reizen. Echter verschilt dit natuurlijk per persoon. Ik vind het leuk om ‘avonturen’ te delen. Een tip: ga een auto huren voor de betreffende steden. Het is niet zo duur en voorziet je van heel veel gemak. Zo kan je veel bezichtigen in een kortere periode. De website die ik hier standaard voor gebruik is http://www.cardelmar.nl. Ik hoop je hiermee te hebben geholpen. Heel veel plezier!

Ik zou nooit een auto huren om een grote stad te bezoeken en zeker niet in Spanje…
Dat is alleen maar ellende: druk verkeer, parkeerproblemen, parkeergeld, je ziet niets van de stad daar je je aandacht op de weg en de rest van het verkeer richt, enzovoort, enzovoort.
Daarnaast is Cardelmar niet de goedkoopste.

Een auto huren is super om van stad tot stad te reizen naar mijn idee. Heb er zeer goede ervaringen mee. In de steden zelf is het inderdaad verantwoord om zelf lekker te gaan lopen. http://www.cardelmar.nl geeft je een overzicht van de beschikbare auto’s (inclusief de prijzen) per stad en dat wereldwijd. Ik gebruik hem standaard. :slight_smile:

't lijkt mij alsof er iemand betaald wordt of in dienst is van cardelmar om het hier te posten.

Si, en elke reactie zal, denk ik, weer worden aangegrepen om nogmaals de link te posten…:disgust:

Overigens Denners, wanneer wil je naar Spanje gaan??

Nou ik was van plan eind dit jaar te gaan, maar aangezien ik ook moet sparen om weer te gaan studeren, en om mijn rijbewijs te halen, zal 't eind volgend jaar worden, de herfst van 2014.

Ik zit te denken in de herfst van 2014 zo’n taalreis naar Sevilla te doen, dat lijkt me wel wat, 25 uur per week les en dan de uren erna excursies en de stad bezichtigen. :slight_smile: Ik denk dat ik tegen die tijd 2 weken wil gaan.

Het was de bedoeling om je/jullie te helpen. Mijn excuses als ik verwarring heb veroorzaakt.

Dat lijkt mij een goed plan!
Sevilla is een fantastische stad (al zeg ik het zelf :chin:), de taalcursus geeft je een prima gelegenheid om mensen te leren kennen en Sevilla is prima te belopen of te fietsen (dus geen huurauto nodig!! lol2).
Bovendien is de herfst kwa temperatuur ook een goed moment om te komen.

De zomer lijkt me net iets te heet, en daarnaast is het in de herfst ook een beetje betaalbaarder! Wat zijn nou echt dingen die ik volgens jou zou moeten zien in Sevilla? Ik hoop dat ik niet ga verdwalen ofzo, haha. Tom Tom van m’n ouders maar mee nemen denk ik!

In de zomer is het inderdaad een beetje aan de warme kant (gemiddeld een graad of 42).
De kans dat je verdwaald is niet zo groot, het centrum en omgeving is zoals gezegd prima te belopen en je kan uren door kleine straatjes dwalen maar je komt altijd weer op een bekend punt uit.
Een klein overzicht van bezienswaardigheden vind je in deze post:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=153630
post 7

corberana, heb jij nog iets van handige tips/info voor als ik naar Sevilla zou willen gaan of daar ben? en valt 't in eind augustus een beetje uit te houden daar of kan ik beter een maand of 2 wachten?

Als je niet goed tegen warmte kunt, is het beter om te wachten. Eind augustus is het overdag nog altijd een graad of 40. Het grootste probleem is echter ´s nachts, dan kan de temperatuur nog steeds 25 a 28 graden zijn (lastig om te slapen…)

Naar wat voor tips en info ben je op zoek??

hoe is het eind september? ik wil liever ook niet in een periode dat 't veel regent… gewoon, mooi zonnig, 25-30 graden overdag etc.

nouja, tips en info… waar moet ik rekening mee houden als ik daar bijv. met het OV terug wil naar 't vliegveld? en wat zijn nou echt dingen die ik moet zien. ik ga maar een weekje dus ik wil er zoveel mogelijk uit halen! :slight_smile: reisgids met veel info en foto’s is al onderweg!