Met welk doel vertrek jij naar Spanje?

Waarom vertrek jij richting Spanje? Wil je lekker aan het strand liggen of een taalcursus volgen? Of wellicht ga je je familie of vriend(in) opzoeken. Je kunt in de peiling meerdere antwoorden aanvinken.

Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord hieronder toe!

**Hoi

Wij gaan 19 September tot 10 Oktober naar Spanje.

Ons doel is om daar te kijken naar woning of appement in de buurt van Benidorm.

We zoeken dan rond € 500 euro.

Wie weet iets?

Laat mij dan maar effe weten.

Mvg

Peter & Simon Jager
**

Om ons te oriënteren op een emigratie :dag:

hallo,

eerst om de zon,zee en strand.maar daar we al 10 jaar naar mallorca gaan,natuurlijk ook om onze locale vrienden te bezoeken en deze groeien ook jaarlijks bij.
daar wij al ± 20 maal in spanje geweest zijn langs bijna alle costas,maar de balearen met onze voorkeur is en blijft el-arenal op mallorca.vind deze plek zelfs beter dan ibiza,maar dit is ieder zijn mening natuurlijk.prijs kwaliteit is el-arenal veel beter op gebied van uitgaan.
wie op vakantie gaat,kan ik maar zeggen geniet ervan.
wij gaan op 14 sept.voor de 2de maal terug dit jaar.

fijne vakantie iedereen,

vince & catharina.

een mooi spaans vissersdorp met weinig touristen (schaamde me altijd een beetje voor mijn landgenoten) bijna het hele dorp zijn je vrienden door de jaren en je weet dus nauwelijks wat je het eerste doet heel fijn en oprechte mensen geen hypocrieten

woon trouwens sinds december 2005 in mexico heel anders mis alleen mijn vissersdorpje in spanje

wij gingen trouwens geen 2 weken in de zomer maar minstens 5 en vervolgens 2 tot 3 met kerstmis veel mooier want dan ben je bijna alleen met de plaatselijke bevolking

Mijn bedoeling is om ergens een leefbare plek te zoeken in Andalusie door er eerst een jaartje te huren. Zo heb ik dan eeen goeie uitvalsbasis naar de omgeving toe. Omdat ik geen kinderen heb is het misschien wel interessanter om te blijven huren en maak ik meteen een grote stap voorwaarts (geen immo-kantoor, notaris,…). Toch lijkt me een eigendom leuker omdat je voeling met de buitenlandse bodem vergroot en alles echter wordt; je bent dan ook veel vrijer om je huis aan te passen. Al bij al is de verleiding na elke vakantie te groot om niet daar te blijven en binnenkort komt het er van…

En de prijzen van koophuizen zijn nu erg interessant aan het worden!

Bepaalde regio’s zijn ze weliswaar onbetaalbaar maar ik twijfels desondanks toch tussen huren of kopen.
Indien ik tot koop overga dan is dat zonder bemiddeling van een immo-kantoor want die kosten handenvol geld.
De taal spreken lijkt me de beste bemiddelaar…
Je begeven onder mensen, zo kom je veel te weten…iets wat velen niet lukt zo las ik onlangs…
groet

Ik heb ook ooit mijn huis rechtstreeks van de verkoper gekocht. Is hier heel gebruikelijk. De meeste mensen zetten het via een makelaar te koop maar gelijktijdig ook privé. De taal spreken is wel heel erg nuttig vooral om de papieren rond te krijgen mbt kadaster, hypotheek etc.

Spanje biedt voor mij één van de mooiste landschappen die er zijn, en dat helemaal niet zo ver hiervandaan;
groenten en fruit zijn er lekkerder en goedkoper,
de mensen open en eerlijk;
na veelvoudige vakanties wil er eindelijk wat langer blijven…

Ik ben voor een stage een half jaar in Spanje geweest (barcelona).

Ik mis het wel heel erg hoor!