Wie wil er net als mij zo snel mogelijk weg uit Nederland ??
Pffff weg van hier en Spanje helemaal ontdekken om er later misschien wel heen te emigreren! Spaans spreken is een vereiste lijkt me zo: dus waar o waar kan ik het beste heen gaan ? Ik ben SUPER gemotiveerd wil echt alle kansen aangrijpen !!
Heeft er iemand al ervaring met dit soort plannen ? Alle informatie / reacties zijn echt super welkom !!!
Groeten van Paul te Eindhoven (26)
Email buiten dit forum om : p.colnot@chello.nl
Je bent niet de enige, ik wil al heel wat jaren naar Spanje alleen het komt er maar niet van.
Op dit moment ben ik van alles aan het aftasten, dus wie weet kunnen we elkaar helpen
Idd bij mij heeft het ook heel wat jaren geduurd voordat ik echt aktie begon te ondernemen ! Nu is mijn leventje er helemaal klaar voor. Ik ben er nu dan ook echt serieus mee bezig. Zelfs mijn motor gaat in deze dagen de verkoop in. Aktie Aktie Aktie !!! (anders gebeurd er dus weer niks).
De basis van mijn plan: Als een gek Spaans leren, eerst hier in nederland, daarna zo’n cursus in spanje zelf. Waar ??? geen idee… is nog volop in de research…
Mocht je nog goede ideeen hebben, of goede adviezen hebben gekregen dan hoor ik ze weer graag van je ! Laten we elkaar op de hoogte houden, altijd handig en zeker ook gezelliger !!
Groeten Paul (26 te Eindhoven)
e-mail buiten dit forum om: p.colnot@chello.nl
hoi gewoon de stap nemen anders zit je over een paar jaar nog hier wij gaan het ook doen dit jaar mei gaat het huis tekoop en gewoon gaan en wij hebben zelfs kinderen maar nu komt onze droom eindelijk uit wij roepen het al jaren maar gewoon ergens beginnen en gaan veel succes marianella
ook wij zijn druk bezig ( al meer dan een jaar) om uit Nederland te vertrekken.
Waarheen ??
Wij hebben 3 voorkeurslanden
Spanje
Frankrijk
of Engeland !
Deze laatste willen wij eigenlijk het liefst , maar is gezien de prijzen niet haalbaar !
Een simpele woonhuis is daar al bijna niet te betalen , laat staan een boerderijtje met wat grond er om heen of een camping.
Er stond er 1 te koop in cornwall , vraagprijs 1.000.000 pond !
Ook wil het niet vlotten met de verkoop van ons huis ! ( tjsa economische slechtere tijden he )
Maar !! positief blijven , ik ga er maar vanuit dat de koper van ons huis al geboren is !
Ik ben al een hele tijd bezig met het idee om naar spanje te vertrekken. En eigenlijk heb ik nu de meeste kans om te gaan. Ik heb geen werk, geen eigen huis en geen relatie meer. Dus wat dat betreft houdt niets mij tegen. Wat ik natuurlijk dan wel wil, is werk en woonruimte daar vinden. Maar hoe pak je dat allemaal aan. Ik kan natuurlijk zo in mijn autootje stappen en er heen rijden, maar dat is niet de beste oplossing denk ik.
Wie kan mij helpen?