Zou dit een goed idee zijn om het land relax te verkennen ?

Ik zou graag eens Thaïland willen bezoeken. Mijn mooie ervaringen met Azië totnutoe zijn Sri-lanka, Indonesië, Nepal en India. Thaïland heb ik nog niet gezien. Het probleem is echter dat mijn huidige echtgenoot nog nooit buiten Europa gegaan is en… nog groter probleem is dat hij baalt van drukke rondreizen. Ik ben op zoek naar een gulden middenweg en dacht er eentje gevonden te hebben. Ik zou graag de mening willen vragen over dit idee aan mensen die het land al bezocht hebben.

*ik zou willen starten met één week in deze guesthouse bij Belgen :
http://www.kowsoeanloeang.com/page1.php ik heb al contact gezocht via mail en ze maken een pakket volgens je eigen behoeften en je maakt er kennis met het land in zeer beperkte groep.

*na die week met het vliegtuig naar ChangMai waar ik graag een week in
http://www.villa-anneloi.com/de/ villa-anneloi zou willen logeren. We kunnen daar het weekpakket kiezen met onder andere een jungletrekking enz (als je het gastenboek leest ziet het er super uit)

*na die tweede week zou ik naar Phuket willen vliegen om daar ook één week te verblijven en ook hier kies ik voor kleinschaligheid in een guesthouse bij Belgen http://www.bedandbreakfastinphuket.com/services.html

Wat denken jullie ervan ? Ik heb toch het idee dat dit ideaal is voor mensen die er niet van houden om met grote groepen elke dag van hotel naar hotel te moeten rennen.

Hoi,
Dat hij het niet ziet zitten met de drukke groepsreizen dat kan ik me voorstellen hoor persoonlijk vind ik het ook niks (al zie je wel heel veel). Thailand is een land waarin je prima op eigen houtje kan reizen.

Op zich ziet alles er prima uit je hebt leuke regio’s uitgezocht en neemt het vliegtuig i.v.m. de afstanden. Het enige waar je nog over zou kunnen nadenken is om ter plekke zelf de dingen te gaan bekijken i.p.v. dat te laten regelen door je guesthouse.Het punt is dat deze vaak heel veel geld vragen voor iets dat je zelf prima kan regelen (er zitten eventueel kleine reisbureaus op iedere straathoek) en het kost vaak ook een behoorlijk stuk minder. Het leuke van alles zelf regelen is dat het iets meer avontuurlijk is :chin: Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met de voorpret.

Rik

Oja kijk hier maar eens: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Het is nog “mega-lang” voor we de reis zullen doen (tja, februari 2013) en ik zal er nog héél wat “voorpret” aan beleven, denk ik toch :cheer:
Waar ik toch al zeker van ben, dat is de week Chiang Mai. Ik heb via mail contact gehad met Belgen die de week bij Annelore gedaan hebben, met het weekprogramma. Eén koppel was al vijf keer naar Thaïland geweest maar hun weekje Villa-Anneloi zullen ze nooit vergeten. Het was supertof, persoonlijk en ze hebben dingen gezien die ze nog niet gezien hadden. Zelf heb ik al een mailtje gestuurd naar de gastvrouw van de homestay en als ik die week bij haar boek dan wil ze graag het eerste en laatste deel van mijn reis voor mij in elkaar steken, naar mijn wensen wel te verstaan. Dat vind ik al een tof vooruitzicht.
Ik weet ook dat het niet altijd vanzelfsprekend is om een programma die je zelf in elkaar steekt tot in de puntjes af te werken, maar ik hoop toch dat het een beetje zal lukken. Al de reizen die ik in mijn leven al mocht doen in vreemde continenten waren steeds in de veilige “cocon” van de groepsreis. Met zijn tweetjes naar Thaïland zal voor mij toch echt het grote avontuur zijn.
Ik dacht om te beginnen met twee nachten Bangkok. Ik zou toch kiezen voor een hotel in de stad. Dan zou ik graag naar Kanchanaburi gaan om er de River Kwai en de mooie watervallen te kunnen bewonderen. Ik denk dat het aangeraden is om daar twee nachten te verblijven toch ? Dan zou ik graag verder reizen naar Ayutthaya. Wauw, als ik daar foto’s van zie… ziet er schitterend uit. Wat ik nog niet weet is hoeveel nachten je daar best blijft ? Eén of twee ? Dat moet ik dus nog eens gaan uitzoeken. Vandaar kan je dan de nachttrein nemen naar Chiang Mai. Na Chiang Mai zouden we dan graag nog een vier- of vijftal dagen in Krabi willen verblijven. De transfer vanuit Chiang Mai zou per vliegtuig moeten gebeuren om geen tijd te verliezen. Wat ik nog niet weet is of we dan de laatste nacht nog in Bangkok zouden blijven slapen (om misschien nog een paar aankopen te doen voor we terug gaan naar België) Dat is het zo een beetje. Ik wil er 3 weken voor uittrekken. Mijn echtgenoot werkt immers in de privé en hij heeft niet zoveel dagen verlof als ik… die bij een overheidsdienst werk. Als iemand nog een paar nuttige tips zou hebben om dit programma netjes in elkaar te steken hoor ik het graag :dag: alvast bedankt !