Zonder werkvergunning gaan?

Ik heb familie in Canada wonen, Ontario Kitchener.
Ik wil en kan bij hen voor een aantal maanden wonen om er in Nederland even tussen uit te zijn.

Ik wil daar alleen niet niks gaan doen en ik ben al een tijdje bezig met het kijken naar visums. Nu is het WHP Working Holiday Program wel geschikt voor mij, maar dat kun je pas in november 2011 weer aanvragen. Nu is mijn vraag kan ik er vanuit gaan dat ik er eentje krijg wanneer ik hem aanvraag, want ik voldoe aan de criteria en ik verwacht geen medische problemen te hebben.

Vrijwilligerswerk doen daar is ook een visum voor nodig als ik dar
Zou ik niet ook naar Canada toe kunnen gaan en daar ter plekke een werkvergunning kunnen aanvragen. Of is dit echt een afrader?

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk hier weg en naar Canada
Wie helpt mij met een goed advies

Als je er bijtijds bij bent en je kunt de aanvraag foutloos invullen, dan is er eigenlijk geen kans om afgekeurd te worden voor de WHP.

Voor het meeste vrijwilligerswerk is geen werkvergunning nodig.

Je kan de WHP vanuit Canada aanvragen, maar vraag dan aan familie in NL om de aanvraag voor jou op de bus te doen in Nederland. Eén van de voorwaarden is dat je woon- en correspondentieadres in Nederland is. Na de goedkeuring moet je familie de brief met de goedkeuring dan per post naar jou toesturen in Canada en je moet bij de grens ‘flagpolen’ (even snel naar de VS en meteen weer terug) om de daadwerkelijke werkvergunning van Immigration aan de grens te krijgen.