Hoi allemaal,
Hier is de zoveelste persoon met vragen over vrijwilligerswerk in Canada en de visa die daarbij hoort.
Het lijkt mij leuk om voor een half jaar of langer als het leuk is, te werken op een ranch in Canada. Vrijwillig is dit volgens mij het handigste via HelpXchange of WWOOF Canada, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke visa daarbij hoort.
Zoals ik het begrepen heb, is voor een betaalde baan in Canada het Working Holiday Visum nodig, maar geldt dit nu ook voor een farmstay waarbij je alleen kost en inwoning krijgt?
Alvast bedankt 
Je kunt maximaal 6 maanden in Canada verblijven zonder Visum. Je mag dan niet werken, maar wel WWOOF’en of via HELPX werken. Men ziet dat als vrijwilligerswerk en dus heb je geen “werk-visum” nodig.
Ik heb het zelf overigens (nog) niet gedaan. Wel plannen, maar op korte termijn kies ik niet voor Canada in verband met de winter die daar over een paar maanden begint… 
Bedankt voor de info! 
Ik ben inmiddels zelf ook al wat wijzer. Volgens de site van HelpX kun je het beste toch een WHV aanvragen omdat hun programma daarop gebaseerd is. Met WWOOF kun je idd 6 maanden op een toeristen visum rond Canada gaan.
Dus uiteindelijk heb ik gisteren maar besloten om te wachten tot de niewe visa vrijgegeven worden. Die hele procedure begint in weer in novermber (volgende de site van de ambassade) dus dat geeft me nog tijd om even te sparen en alles te regelen.