Hoi Allemaal!!
In oktober ga ik een maand naar oktober. Ik heb een ticket naar BA en ook weer terug van BA.
Ik wil sowieso naar bariloche, mendoza, cordoba, salta, (evt santa fe, en puerto madryn) en natuurlijk de iguazu falls.
Deze reis wil ik zoveel mogelijk gaan couch surfen, en daardoor kan ik ook niet echt een planning maken voor ik wegga.
Is het goed te doen om ter plekke de bus te reserveren? en evt hostels?
Hoe zou ik het beste een evt route kunnnen doen en hebben er mensen ervaring met het ongepland door dit land te reizen?
En heeft iemand misschien couchsurf adressen/tips?
Alle tips zijn welkom, tot leuke plaatsjes, tot bv accomodatie!
Ik wil in mendoza graag een weekje op een wijnboederij werkn!
groetjes!!!
Ik ben momenteel even te lui om de praktische vragen te beantwoorden, dat laat ik aan onze grote mensenvriend Jacques over, maar tegen een verklaring van goed gedrag ben ik best bereid een flinke lijst met eerdere contacten via CouchSurfing met je te delen, succes gegarandeerd.
1 like
En als ik nu ook te lui ben? :slapen: En met verkleumde vingers moet typen??
Naast Couchsurfing kan je je ook aanmelden bij www.hospitalityclub.org. Zelfde principe en een groot actief ledenaantal in Argentinië.
In oktober kan je in principe nog wel last minute bussen reserveren (voor de volgende dag), zeker als je de goedkopere klasses wilt boeken. In oktober kan je ook nog prima in hostels overnachten zonder bang te hoeven zijn dat er geen bedden meer vrij zijn. Wellicht met uitzondering van Puerto Madryn, omdat je in het walvissenseizoen zit.
Qua route, tja… Eerst het noorden, dan het zuiden omdat het net even warmer zal zijn dan in Patagonië is natuurlijk een goed plan, maar op het weer kan je geen garantie krijgen natuurlijk
Verder gewoon met de kaart op je schoot je route plannen lijkt me.
Have fun!
1 like