Een flinke vakantiepuzzel

Hoi,

Wij zijn van plan om in oktober/november drie weken door Argentinië te reizen. Inmiddels heb ik al heel wat uurtjes op internet gezeten en al verschillende boeken doorgelezen maar krijg de reis nog niet echt in elkaar gezet.

De gedachten zijn om:

• Bij aankomst een paar dagen BA door te brengen en daarna door naar:
  • Valdes Peninsula (ik dacht eraan om met de nachtbus vanuit BA te gaan)
  • Dan terug via een aantal leuke steden, plaatsen en het argentijnse leven richting de beroemde iguazu watervallen.
  • Om vervolgens na twee dagen strand in de buurt van BA terug te vliegen naar NL.

Maar via welke weg kunnen we dit het beste doen. We zijn mensen die liever over land die kant op reizen. Hebben jullie tips? Of is dit uberhaupt niet haalbaar in drie weken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hola,
Ik denk dat jullie plannen prima te realiseren zijn, echter jullie zullen wel de tijd moeten nemen om de lange afstanden te bereizen. Argentinië kent een prima busnetwerk, met echt comfortabele bussen. Voor de lange (en saaiere) trajecten kunnen jullie overwegen nachtbussen te nemen, dit bespaart ook nog eens een hotelovernachting uit.

De stranden van Argentinië zijn in okt/nov nog niet warm genoeg en in de kustplaatsjes is niets te beleven. Al het leven in de kustplaatsen concentreert zich ook op de echte zomer (periode eind dec/jan/feb). Hetzelfde geldt voor Uruguay.

Nog wat tips qua leuke plaatsen op de route Puerto Madryn - Puerto Iguazú:

San Antonio Oeste (Las Grutas, prov. Río Negro)
Tandil (prov. Buenos Aires)
Colón (prov. Entre Ríos)
Wetlands van Esteros del Iberá (entree via Mercedes)
San Ignacio Miní (prov. Misiones)

Mocht jullie nog meer willen weten schrijf dan even een privé bericht.

Groeten en veel plezier met de voorbereidingen,

Jan

Jan, ik ben echt ontzettend benieuwd wat er in Godsnaam leuk kan zijn aan San Antonio Oeste, behalve het treinstation om op de Tren Patagonico te stappen en SAO zo snel mogelijk te verlaten :biggrin: Het is toch gewoon een gehucht waar helemaal niets gebeurt???

Zelf vind ik dan Viedma leuker, een typisch Argentijns (niet toeristisch) stadje, waarbij je ook nog met het pontje naar de overkant kan gaan (Carmen de Patagones).

Misschien ook nog een suggestie: Tres Arroyos. Hier vind je nog veel mensen met Nederlandse achternamen :smile:

Nou, ik vind San Antonio Oeste wel een fraai stuk kustlijn hebben, maar inderdaad is er ook in de periode okt/nov niet zo veel te beleven. Viedma ken ik niet.

Hier wat meer info over SAO (in het Engels).

groet
Jan