Binnenkort rond ik mijn studie af, en wil eigenlijk voor ik start met werken in Nederland of waar dan ook even een leuke, lange trip maken. Het probleem alleen is dat niemand in mijn omgeving hetzelfde erover denkt. Nu zit ik te overwegen om dit helemaal alleen te gaan ondernemen. Ik heb nog nooit alleen gereisd, of een dergelijk verre trip gemaakt.
Voor een dergelijke trip is veel geld nodig, en daarom wil ik ook een WHV aanvragen (werken en vakantie). Ik ben nog niet gestart met plannen of wat dan ook, want ik twijfel nog heel erg of dit wel een juiste keuze is (alleen reizen voor meer als een half jaar).
Ikzelf heb meerdere doelen met deze reis;
[ul]
[li]Zowel Sociaal als Engels sterk verbeteren;[/li][li]Nieuwe mensen ontmoeten;[/li][li]Avontuur en ontsnappen aan ritme;[/li][/ul]
Nu heb ik dus wel wat moeite spontaan contacten leggen, en daarom is het dus een ‘vraagstuk’ voor mij of dit wel een geschikte opgave is. (nooit alleen gerezen) Afstanden zijn immers immens. (Wil ook reizen per O.V. i.v.m. gevaar alleen reizen).
Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen van mensen die dit ook alleen hebben ondernomen. Hoe hebben jullie dit ervaren.
ps. Verder heb ik terzijde tijd een budget van circa 4 a 6000 euro, verder moet ik bijverdienen is dit haalbaar voor 0,5 - 1 jaar reizen?
(Forum search bracht me geen nuttige topic, alleen meer mensen die alleen vertrokken).
Mijn profiel:
Man, 23, zelfstandig.