't Wordt Tijd Om Naar Aus Om Te Gaan..

Ik roep al jaren dat ik naar Australie ga. “Ik ga na de HAVO / na mijn opleiding / na deze baan / zodra ik wat geld gespaard heb naar Australie!” Ook de duur van de reis bleef veranderen. Wilde ik eerst een jaar… uiteindelijk bleef ik hangen op 3 maanden… Helaas ben ik tot nu toe nog niet geweest omdat ik telkens weer een smoes vond om het toch niet te doen. Gewoon omdat ik het eng vond om alleen te gaan.

Toch blijft het een grote wens; voor langere periode hier de boel de boel te laten en op avontuur gaan in Australie. Hoewel ik in oktober met een nieuwe baan start loop ik nu al met het idee rond om het verdiende geld op te potten om vervolgens rond mei 2005 de biezen te pakken.

Wie kent dit probleem? En wie wilt hier over praten? En, belangrijker nog, is er iemand die rond die tijd ook wilt gaan en maar liever niet alleen? Misschien helpt een “lotgenootje” mij over die drempel heen…

Ik: 24, woonachtig in omgeving Rotterdam, vrolijk, reislustig enz enz…

Sandra

Beste Sandra,

Je hoort jou “probleem” heel vaak, wat je dan ook heel vaak als antwoord krijgt is dat je dan met een vereniging mee kunt gaan waarmee je eerst mensen leert kennen waarmee je dan op reis kunt gaan. Het is een hele geschikte manier en er zijn vele vele mensen die het op deze manier doen en er zijn er maar heel weinig die er spijt van hebben. Wat is erger ? Iets proberen wat mislukt of je leven lang afvragen of je het eigenlijk wel had moeten doen ??? Ok in het laaste geval kost het je wat geld maar een paar maanden werken dan heb je dat ook wel weer terug en je hebt er in ieder geval een belevenis bij.

Op http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/inf…australie/6/14/ gaat ook een heel stuk over samen of alleen reizen. En ik zou zeggen hak de knoop door :slight_smile:

Groetjes Erik