Ik ben aan het verkennen wat de opties zijn voor een reis door Namibië in juli-augustus.
Ik ben geen held op de weg, zeker niet in het buitenland en wil graag weten of Namibië goed te bereizen is zonder huurauto…
Er wordt op veel sites geadviseerd zelf een auto te huren en te gaan kamperen, maar in de winter kan het er ook erg koud zijn. Iemand tips?
Hallo Kim,
Zonder eigen vervoer is het inderdaad moeilijk om de hoogtepunten van Namibia te bezoeken. Je komt met het openbaar vervoer in de voornaamste steden, maar bijvoorbeeld al niet in Sossusvlei, Namib woestijn, Fish River Canyon,…
Als je niet graag zelf rijdt is een andere optie met een tour meegaan. Dat kan enerzijds met een bus mee (iets luxueuzer en behoorlijk prijzig) ofwel meer de avontuurlijke kant, met een overland tour (van die omgebouwde vrachtwagens), dat zijn dan ook internationale groepen.
In de winter is het inderdaad zeer koud 's nachts, maar overdag toch lekker warm, rond de 20 graden en altijd zon. De winter is zeker en vast eerder aan te raden dan in putje zomer, wanneer het veel te warm is, zeker om de woestijn te bezoeken.
Ik ben ook van plan in juli/aug naar namibie te gaan en wil bij voorkeur wel een auto huren maar enkel met meerdere personen i.v.m. ik niet in een situatie met autopech wil komen en dat ik dan alleen ben. Georganiseerd reizen trekt mij niet zo maar die omgebouwde internationale vrachtwagens waar jij het over hebt Moonrise, wat is dat precies?
Weten jullie misschien of je ter plekke ook stukjes met georganiseerde tours mee kunt reizen? Dat is al beter dan heel de tijd met die groep;-)
Heb zelf een deel van een reis geboekt bij Shapshapreizen. Heb er goede verhalen over gehoord. Relatief goede prijs en reizen worden gedeeld met Nomad. Veel plezier!