Namibia 2011 (Sossusvlei, Kaokoveld, Palmwag, Tsondab, ...)

Zo mooi…

Prachtig filmpje.

Mijn vriendin en ik willen ook een rondreis maken door Namibie. Heb je nog tips? Is het lastig om zelfstandig een reis te maken? In hoeverre heb je in het park een gids nodig? Aan welk bedrag zou ik moeten denken, als we 3 weken weg willen?

Waar wil je allemaal heen Denny? Wat is je budget? En in welke periode wil je die rondreis maken?

Om alvast wat van je vragen te beantwoorden (tips):

• Hou goed rekening met wanneer je wilt gaan. Elke periode heeft z’n voor- en nadelen.
  • Zorg voor een goede en stevige auto (4x4). Zeker als je off-road wil gaan en dieper Namibie in wil gaan. Dat is wel zo veilig.
  • Overweeg een auto met tent erop. Is in de huur iets meer natuurlijk, maar je kunt dan op campings camperen en je hoeft geen accommodatie te betalen waardoor je uiteindelijk goedkoper uit bent.
  • Nee, het is niet lastig om zelfstandig een reis te maken. Zorg voor een goede, gedetailleerde kaart, voldoende water en brandstof in je auto en dan red je je prima!
  • Een gids kan handig zijn. Wilde dieren weten zich goed te verstoppen en zonder gids ben je soms uren aan het turen en zie je precies niks. Een gids weet exact waar te kijken.

Bedankt voor je reactie!

We zouden graag met zijn tweeen een rondreis maken door Namibie. Van windhoek naar windhoek. Windhoek-Kalahari-Fish River Canyon-Namib Naukluft Park-Swakopmund-Epupa Watervallen-Etosha National Park-Windhoek. Wat een prachtig land. Dit is nog een erg ruime opzet. Heb je hier nog aanbevelingen voor?

We kunnen enkel in de zomervakantie (juli/augustus) gaan. Wat zijn hiervan precies de nadelen? Een graad of 20?

Ons budget is ongeveer 3000 p.p voor drie weken. Maar ik heb geen idee of dit realistisch is.

Bedankt voor de tips! Is het verstandig om de 4x4 op voorhand te reserveren? En hoe zit het met de campings? Zijn deze in de zomer al snel volgeboekt?

Met dat budget kun je als een koning op vakantie in Namibie. Wel jammer dat je in Juli/Augustus gaat want het kan dan best koud zijn. Voor de reis die je in gedachte hebt is een 4x4 met daktent erg leuk maar absoluut onnodig. Ik weet dat je in Windhoek ruime autos inclusief campingspullen kan huren voor weinig geld, weet alleen de naam van het bedrijf niet. Zelf even googlen zou ik zeggen.

Er zijn veel verhuurbedrijven, dit is een van de grotere en gaf mij en mijn vriendin destijds (begin dit jaar) een erg scherpe offerte. Zou voor de zekerheid wel reserveren ja.

Overweeg ook om Kolmanskop (spookstad), Keetmanshoop (Quiver Tree Forest), Spitzkoppe (rotsformaties), Damaraland (mooi landschap) en de Skeleton Coast (ruige kuststrook) op te nemen in je reis. Volgens mij heb je er de tijd voor!

Wij hebben deze zomer ongeveer dezelfde reis gemaakt die jullie nu van plan zijn, namelijk:
Windhoek-Fish River Canyon- via Oranjerivier naar Luderitz - Sossusvlei - Swakopmund - Khorixas (Twyfelfontein) - Opuwo - Epupa - Kunene River - Kamanjab - Etosha - Waterberg Plateau - Windhoek.

Dit hebben we gedaan in 4 weken en was ong. 5.500 km rijden. Dat is te doen, maar wel aanpoten. We hadden een 4x4 met daktent en hebben (op Swakopmund na, erg koud/kil) alles gekampeerd. Mijn collega heeft dezelfde reis gedaan met een 4x2 en huurt de volgende keer ook een 4x4. Het maakt het reizen een stuk comfortabeler en richting Epupa is het ook wel erg praktisch.

Nadelen van de periode juli/augustus zijn de prijzen van de autoverhuur en de nachttemperatuur. Het voordeel is dat het droger is en daardoor makkelijker is om dieren te spotten.

Auto en campings (met name in Etosha) zou ik wel op voorhand reserveren, zeker voor de periode juli/augustus.

Veel plezier en succes met de voorbereidingen.

Super bedankt voor al jullie tips! Kan niet wachten…
Kom toch wel op 120 euro voor een dag voor een 4x4, maar het is wel een ideale oplossing denk ik.
Maar aan welke nachttemperatuur zou ik moeten denken?
Op welke site heb je de campings geserveerd? Ik ben niet lui, maar heb gewoon weinig ervaring in dit soort dingen.

De nachttemperatuur schommelt ergens tussen de 1 en 5 graden. Richting de kust kan het hard waaien en is het ook erg kil/vochtig. Wij hadden een extra slaapzak bij ons en die hebben we ook gebruikt.

Het boeken van campings hebben we uitbesteed aan Explore Namibia. Zij hebben ook de auto gereserveerd. Dat is heel goed bevallen en maakte wat kosten betreft ook niet zo heel veel uit. Het is ook mogelijk het allemaal zelf te regelen, maar dat kost wel wat avonden mailen. Misschien dat anderen hier meer ervaring mee hebben.

Ik twijfel nog steeds tussen een 4x4 en een ‘gewone’ auto. Nu las ik op het forum van Lonely Planet, dat het regenseizoen wel wat problemen aan de wegen heeft gebracht. Is iemand van jullie daarmee bekend?
Heeft er iemand nog tips voor een huurmaatschappij?

Alvast bedankt…

Around about Namibia car hire

Dank je! Heb je nog een advies mbt keuze voor voertuig?

www.africamper.com zitten ook in Windhoek.