Namibie (en botswana) voor ca. drie weken

Na een aantal keer in Zuid-Afrika (en Swaziland en Lesotho) te zijn geweest (ook in de niet toeristische gebieden), wil ik graag een ander land in Afrika ontdekken. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar Namibië. Eventueel is het te combineren met Botswana, maar ik wil niet alleen in de auto zitten en voornamelijk van het land te genieten.

Ik zit eraan te denken om halverwege september te vertrekken voor ongeveer 3 weken, maar dit is nog variabel. Ik zoek een of meerdere reisgenoten om deze reis mee te delen, zeker aangezien hostels niet zo wijdverspreid zijn.

Ik heb een beetje onderzoek gedaan en het lijkt mij dat een auto huren toch een erg grote pre is in Namibië. Verder hoef ik niet al te veel luxe en zou ik graag kamperen en in hostels overnachten, maar af en toe een guesthouse sta ik ook voor open. Ik heb nog geen route in mijn hoofd en sta voor veel open, maar enkele hoogtepunten zoals bijvoorbeeld Etosha zullen zeker op de route liggen.

Ik ben een sportieve, rustige jongen van 29. Ik houd veel van de natuur en de vrijheid en kan uren genieten van een safari. Verder wil ik ook één of enkele (dag)wandelingen maken, maar af en toe een dagje niks doen en een boekje lezen vind ik ook heerlijk.

Bij interesse hoor ik graag wat van je.

Hoi

Ik weet niet of je op de hoogte bent van de jeeps met tenten op het dak. Ook misschien een optie! Echt super vet!

Sent from my SM-A310F using Wereldwijzer mobile app

JA dat had ik ook gezien. Lijkt mij ook een vette optie!

je kan alleen maar rondreizen met een auto. anders kom je nergens hoor en een 4x4 met daktent kan je op campings overnachten. maar goedkope b&b bestaan ook hoor. en verkijk je niet op de afstanden. autohuur in Nam is wel kostbaar incl verzekeringen maar ja het is een schitterend land

Super leuk plan! Auto met daktent is inderdaad een goede optie om Namibië mee te verkennen. Een nachtje in Spitzkoppe kamperen is zeker een aanrader. Veel plezier!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

[emoji4] ben benieuwd wat het gaat worden… veel voorbereidings plezier!

Sent from my SM-A310F using Wereldwijzer mobile app

Eesrt nog maar eens een reisgenoot vinden… want ik heb niet zo veel zin om dat in mijn eentje te doen.

Hallo, ik ben sophia. Had je al een exacte vertrek data in gedachten? Ik heb verlof in september. Groetjes

Hoi Sophia,

Nee ik heb nog geen exacte data. Het wordt sowieso na 11 september, of in een andere maand in verband met een bruiloft van goede vrienden.
Heb jij nog voorkeur voor data?

Hey, ik heb verlof vanaf 8 sept tot de 1e week van october., hoelang had je gedacht om te reizen? Ik heb die periode nog niet echt iets geplant. Groetjes sophia

Ik zit te denken aan twee tot drie weken, maar zit nog nergens aan vast. Ik moet alleen op tijd vakantie aanvragen op mijn werk. Mocht je interesse hebben stuur maar een PB.

Hey, 2 a 3 weken zou ideaal zijn. Vanwaar ben je eigenlijk?
Dit is mn email sophia.lannau@skynet.be. dat is makkelijker communiceren. Gr