Door Namibie met auto

Hi,

Na de afgelopen anderhalve maand door Botswana, Zimbabwe en Zuid Afrika gereisd te hebben, is nu Namibie aan de beurt. Ik heb nog anderhalve maand te gaan en een huurauto in mijn bezit, maar mijn reismaatje gaat terug naar Nederland. Ben je toevallig ook in Zuidelijk Afrika, staan de Sossusvalei, Etosha en de Fish River Canyon in Namibie ook op je verlanglijstje en lijkt de vrijheid en het idee van rondreizen met een eigen auto je ok, mail me dan via de site, dan kunnen we afspreken waar en wanneer we elkaar ontmoeten.

Ik heb plek voor 2-3 personen (afhankelijk van hoeveelheid bagage). En hoe meer personen we oppikken, hoe meer plezier en hoe goedkoper het uiteraard wordt, want we delen de kosten van de auto. Zelf reis ik van hostel naar hostel, dus low budget. Ik heb een eigen tent waar eventueel nog 1 persoon gebruik van zou kunnen maken. Het zou handig zijn als we de lange afstanden om en om kunnen rijden, maar als je geen rijbewijs hebt, maar wel erg gezellig bent en geen haast hebt, dan komt het ook wel goed.

Mijn route is nog erg globaal. Komende week reis ik vanuit Pretoria naar de oostkust om een paar dagen te gaan duiken. Na terugkomst van mijn duikavontuur wil ik richting de grens van Namibie reizen. In Namibie wordt mijn eerste doel waarschijnlijk Windhoek, omdat daar altijd mensen op een lift zitten te wachten. Gezelschap op de route naar de grens en naar Windhoek is echter errug welkom.

Tenslotte: ik ben vrouw, 31 jaar en ik reis graag ‘langzaam’. Als het even kan, ga ik de kleine weggetjes en dorpjes in en probeer meer van een land mee te krijgen dan alleen de touristische hoogtepunten (maar die horen er natuurlijk wel bij!).

Lees je dit op tijd, wil je (een stukje of een heel eind) meerijden, laat het dan snel weten, want het is nogal 'n korte termijn planning. Voor de duidelijkheid nog even de globale vertrekdata: 4 augustus vertrek van Pretoria naar Sodwana Bay. 10 augustus terugreis naar Pretoria. 12/13/14 augustus van Pretoria naar de grens/Windhoek. 21 september vlieg ik van Jo’burg terug naar Nederland en de week ervoor zal ik waarschijnlijk in Kaapstad doorbrengen.

Wie weet zien we elkaar ergens in Zuidelijk Afrika!

Grtz. Mniek