Hallo, wij gaan 3 weken naar Namibië in juli. Aangezien de prijsverschillen behoorlijk zijn kunnen we moeilijk kiezen welk type auto te huren. Nemen we een type toyota corrola, een type suv of een 44. Iedere keer komt er zo ong. 600 euro bij voor onze periode. Kan iemand ons tips geven ivm de wegen staat ginder? Nemen we een gewone auto voor 600 euro. Een suv voor 1200 euro of is toch echt een 44 de betere optie maar die kost ons dan toch 1800 euro?
Alvast bedankt!
Hallo Luc,
Het hangt vooral af van wat je precies wilt gaan doen en bezoeken. In bijna heel Namibië kun je komen met een gewone auto, die rijden ook prima op de meeste gravelwegen. Ook heel Etosha is prima te berijden met een gewone auto.
Maar ben je in voor wat meer avontuur en wil je kamperen op afgelegen plekken, of wil je juist 4x4 trails rijden dan kom je snel uit op een 4x4 met kampeeruitrusting. Die laatste auto is weliswaar duurder, maar je bespaart ook weer op de overnachtingen, dus relatief gezien zijn ze misschien minder duur dan je op het eerste gezicht zou denken.
Ik zelf heb gekampeerd in juni/juli in Namibië. Prima te doen, maar houdt er wel rekening mee dat het 's nachts behoorlijk kan afkoelen (rond het vriespunt kan voorkomen).
Veel succes met de voorbereidingen en veel plezier alvast!
Groeten,
Bernd Blom
Beste Luc,
als je 3 weken gaat veronderstel ik dat je toch wel een serieuze rondreis wil maken. Persoonlijk vond ik de onverharde wegen toch vrij slecht. Dikwijls veel putten, grote stenen, wasbord-wegen,…
Iets anders om rekening mee te houden is de manier waarop je wil overnachten. Lodges zijn redelijk prijzig dus de combinatie auto (of SUV) - Lodges kan duurder uitvallen dan een grote 4WD met daktent huren en op campings verblijven.
Wij kozen voor een pickup met daktent (ASCO) en verbleven in juli 3 weken op campings. 's Avonds als het koud wordt kampvuurtje aan en BBQ-en, het heeft toch iets. Zoals gezegd wel warme kleren en een goede slaapzak meenemen.
Veel plezier.
Frederik