Huurauto namibie

Wie kan mij advies geven voor het huren van een auto in namibie.
We hebben onze tickets al geboekt en zijn nu op zoek naar een huurauto,onze vraag is nu is een gewone sedan geschikt voor namibie of moeten meer aan een kia sorento of iets dergelijks gaan denken. Vorig jaar hebben we drie weken met en polo door zuid afrika gereden en dat is prima gegaan…
Ik lees wel dat er veer gravelwegen in namibie zijn. Wie geeft ons advies?
We gaan in de periode juli,augustus.

Ga voor de Kia of een andere 4x4. Ondanks dat je in het droge seizoen reist en de wegen (redelijk) goed toegankelijk zijn, is het constant in het gravel rijden een flinke opgaaf voor een “simpele” Polo.

Ben het niet met Kees eens. Als je de standaard toeristische dingen gaat doen is een gewone auto prima. Als je meer wil, dan eventueel een 4x4. Al is een grotere auto natuurlijk wel comfortabeler.

Wij zijn in 2010 in Namibie geweest in dezelfde periode (dus ook juli/augustus) en hadden toen via Sunny Cars (betrouwbaar en alles zit in de prijs inbegrepen) een Nissan X-Trail gehuurd… Super auto, geen 4x4. Deze auto ligt toch wat hoger op de weg en doordat je waarschijnlijk toch ook veel gravel wegen zult hebben op je reis is dat toch een stuk prettiger rijden dan in een polo! Ook heb je zo waarschijnlijk minder kans op schade.
Wij kwamen onderweg mensen tegen in een Yaris… kansloos zou ik zeggen. Zij hadden al een keer flinke schade gehad doordat er iets los was getrild en zoals zij zelf zeiden was het erg oncomfortabel rijden…
Ik denk dat een 4x4 in deze periode niet echt noodzakelijk is aangezien wegen niet ondergelopen zullen zijn in juli/augustus (droog seizoen), maar als je verder omhoog wilt (geloof boven de gebieden boven Etosha) dan wordt een 4x4 wel aangeraden.

1 like

Het ligt ook een beetje aan de reisroute… In het zuiden en het centrale deel van Namibië heb je aan een normale wagen genoeg. Een Nissan X-trail wordt dan inderdaad vaak gebruikt! In het noorden van het land is een 4x4 wagen wellicht toch handiger. Een Toyota Hilux bijvoorbeeld.

Ik ga zelf ook in Juli met een Toyota Hilux (met tent op het dak) door Namibië reizen, en boek eigenlijk altijd de autohuur bij Budget Car waar ik hele goede ervaringen mee heb.

Als je gaat kamperen in Namibie, kan je bijvoorbeeld een 4x4 met een daktent huren. Er is ook iemand in nederland die dat verzorgd; edgard van startpagina namibie. hij heeft in 2008 een 4x4 aan ons gehuurd en dat beviel prima.

Ruud

Het ligt eraan waar je naar toe wilt. Een 2WD kan wel, is veel goedkoper maar geeft je beperkingen.

Kijk voor een 4x4 eens hier: www.selfdrive4x4.com