Zondag vertrek

Wij gaan zondag voor 4 weken maar zuid Afrika. Nu ben ik bij de GGD geweest en die zeggen malaria pillen slikken. Nu heb ik klanten die zelf uit Zuid Afrika komen en die zegen absoluut niet doen. Is niet nodig het is vergif.
Nu heb ik de pillen al in huis, maar heft iemand ervaring met deze periode. Ga 4nachten in het Krugerpark verblijven.

Hallo Amanda,

Wij hebben tot nu toe nog geen enkele Zuid-Afrikaan ontmoet die malariapillen aanraadt, laat staan zèlf gebruikt, dus daar moet je het zeker niet van laten afhangen. Wijzelf gaan half november voor twee weken naar Mozambique en gaan deze pillen uiteraard innemen, zelfs al is het vergif! Dat risico willen we echt niet ingaan.

Welke heb je trouwens gekocht? Lariam of Malarone? En hoelang blijven jullie in “malariagebied” (4 nachten Kruger maar misschien nog in de omgeving). Anderzijds geeft dat onderwerp altijd weer aanleiding tot welles/nietes discussies en moet men tenslotte zelf beslissen wat men gaat doen.

Alvast een goeie reis!

Groetjes, Toetske

We hebben de malorone. Moeten 12 dagen slikken volgende de GGD. Hoor altijd zoveel negatieve verhalen als het om de bij werkingen gaat. En zoveel die zeggen dat er geen malaria is in het krugerpark

Nu voor mozambique is het zeker modig om anti malaria te slikken., wordt hier ook aangeraden door de travel kliniek.

voor Kruger park,doen wij dit ook niet. Het is een laag risico gebied.

. En slik je die pillen niet, en krijg je malaria, dan heb je dit snel in de gaten en kan je snel naar een
dokter gaan voor een kuur. Als je de pillen slikt dan zijn de symtonen niet geheel duidelijk.
gewoon goed insmeren met deet en lange mouwen en lange broek aan doen als de zon onder gaat! Ook die deet dan op je kleding spuiten.

Bedankt voor de reactie. Heb nog eventjes om er over na te denken wel/niet slikken. Misschien ter plekke vragen of het echt nodig is. Ga ervan uit dat de mensen die er wonen het wel zullen weten

Nu die slikken ook niets, omdat ze daar wonen en soms krijgt een van hen inderdaad malaria, maar ja wonen daar permanent.
Zoals ik zei wij gebruiken niets en gaan er met de kerstdagen daar heen! Gewoon goed deet gevruiken hier in Zuid Afrika overal te koop!
Goede reis alvast!