malariapillen

Hallo,
Wij gaan in september naar Zuid-Afrika en naar het Krugerpark. Is het nodig om malariapillen te nemen in september? We gaan ons natuurlijk goed beschermen met deet.

Het wordt aangeraden door de vaccinatie bureau’s. Ik heb zowel in november als in maart veel wild gezien, maar hier zaten geen muggen tussen. Hoe het in september is kan ik je niet vertellen.

Wij zijn verzekerd voor de pillen dus hebben ze voor de zekerheid wel ingenomen. In mijn optiek zou Deet en een ventilator of airco voldoende moeten zijn.

1 like

In september is net voorjaar en kunnen de regens weer beginnen. Maar neem ze, als je daar zeker voelt. En koop Deet local is zeer goed. Bij iedere drogist, Dischem, Clicks, maar ook de supermarkts heeft het. En ook de winkels bij Kruger. Tabbard ( rood) en in net blauw sleep… ( ik vergeet altijd de correcte naam������)

1 like

Mijn vriend en ik gaan 28 september voor 3 weken reizen van Johannesburg naar Kaapstad.
Wij hebben een gesprek gehad bij de GGD reizigerspoli. Ons is het volgende verteld: Malaria komt alleen voor in het noord-oosten van het Kruger Park. Vanaf september beginnen de Malaria muggen weer actief te worden.
Bij ons was het al een twijfel geval of het wel of niet nodig zou zijn of dat deet zou volstaan. Echter, omdat wij verzekerd zijn hebben we nu toch beide een strip van 10 Malarone tabeletten gekregen.
Wij zijn 3 dagen in het Kruger Park dus slikken ze alleen dan + een week na verlaten van het Malariagebied.

Wij wilden ze zelf liever niet nemen, bang dat je toch mogelijk een bijwerking ervaart of er niet lekker van wordt. De arts heeft tegen ons gezegd dat we altijd kunnen stoppen als dit het geval zou zijn. Het risico is vrij klein dat je Malaria oploopt.

1 like

Hallo

Een aantal jaren geleden las ik bij de GGD een folder van Tropenzorg, daarin stond gewoon
te lezen dat alle spuiten en medicijnen die je neemt voor de tropen slechts 3% drie! procent van
het risico afdekken, de rest moet je zelf doen door goede beschermende kleding, onbedekte delen goed insmeren met
deet, geen ongeschild fruit, geen onverpakt ijs, fan of airco aan bij het slapen etc. etc.
En dan nog kom je ook Nederlandse gasten tegen die in de zomermaanden daar in korte broek, teenslippers
en hemdshirt een loopsafari gaan doen!

Veel planplezier

1 like

Lokale merken met DEET: Tabbard en Peaceful Sleep :slight_smile:

Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

1 like

In Zuid Afrika kan je best onverpakt ijs eten en ongeschild fruit, dat is zeker geen probleem. Zelf water uit de kraan kan je drinken.
Als je net water niet kan drinken, dan zijn er vaak flesjes water op de kamer. Vele lodges min het buitengebied hebben een eigen waterput, daar kan wat hoge concentratie van metalen in zitten.

1 like