Tabletten tegen malaria

Wij gaan een 17-daagse rondreis door Zuid-Afrika maken. Is het raadzaam om malariatabletten te slikken?

Alleen wanneer je naar het Krugerpark gaat wordt het geadviseerd. Zie ook hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=18416
even zoekfunctie gebruiken :wink:

Kruger Park (en omgeving) wordt door de meeste GGD’s, TravelClinics en huisartsen paa vanaf oktober tot malariagebied verklaard en dan meestal tot mei (hangt samen met zomer en regentijd). Het ligt dus niet alleen aan je route maar zeker ook aan de periode. Gewoon checken bij genoemde instantie dus. Misschien heb je ook wel inentingen nodig. Tip: zorg dat je je route bij je hebt en maak tijdig een afspraak bij GGD of vergelijkbare instantie!

Met zonnige groet vanuit de bush,

Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Ga je in de ZA winter, dat is dus de NL zomervakantie, dan is we geen Malaria.is de droge periode, dus heen mugjes.

En ZA heeft maar een klein malaria gebied gelukkig een deel van net Kruger park vanaf sept, okt t/m omgeveer mei. St. Lucia is malaria vrij.

Hallo

En vergeet ook vooral niet om vooral in de schemer lange mouwen en lange broek
te dragen, en smeer met deet op handen en gezicht!
Bij slapen, zet de airco of fan aan!
Ik zie elke keer toch nog weer mensen op safari gaan in de wildbaan in t-shirt, korte
broek en badslippers, dan vraag je gewoon om moeilijkheden!
En vergis je ook niet in de mogelijke bijwerkingen van Malaria medicijnen, die zijn soms niet mis!

Veel planplezier

Je kan best een korte broek aan, ligt aan het seizoen. In de malaria tijd smeer je bloe delen in met Deet. Overal te koop in ZA bij de Dishem, Clicks, de supermarkten. Tabbard in de rode bus bijvoorbeeld

Afgelopen februari / maart ben ik overigens geen mug tegen gekomen in het Krugerpark.

Kan kloppen, want het was aardig droog.

Wij zijn gisteren terug gekomen uit Zuid Afrika en hebben ook de malariapillen geslikt en nu nog. Het is zeker wel aan te raden. Hoewel er niet veel muggen zijn, hoeft er maar één verkeerde bij te zijn.
Mijn man en ik hebben beiden totaal geen last van bijwerkingen.
Tijdens het avondeten innemen en dan merk je er niets van.

Hallo

Nou Jolanda, als je gelijk bij of na het inslikken wat zou merken zou het erg makkelijk zijn!
Kan je vertellen dat we heel wat pillen en spuiten gehad hebben voor onze vakanties,
maar uitgerekend bij die antimalaria waar de minste bijwerkingen aan toebedeeld worden (Malarone )
gaven voor mij na zo’n 3 weken genoeg problemen om er voorgoed mee te stoppen!

veel planplezier

Ja exact het zelfde verhaal ik vraag mij af waarom worden de malaria gebieden niet gemeden scheelt een hoop ongemak en gedoe . veel georganiseerde reizen gaan via Swaziland ik vraag mij af wat is de meerwaarde ?
Als je het reis aanbod bekijkt voor bijv groeps reizen dan gaan ze allemaal naar de zelfde bestemmingen jammer er is zoveel meer te genieten.
tour operators wees eens creatief en zoek andere bestemmingen als je eenmaal geweest bent wil je niet steeds naar het zelfde toch ???
Laat eens een andere kant van Zuid Afrika zien>>>

Hallo

Nou Frans, dat is nou net de reden waarom wij pas een keer een groepsreis gedaan hebben en
dat nog in een land waar je eigenlijk niet op eigen houtje kunt!
Wat betreft medicijnen en spuiten hebben we zo onze eigen ideeën, maar dat terzijde!
Je bent wellicht duurder uit op eigen gelegenheid maar geeft voor ons zo veel meer voldoening!

veel planplezier

Daar heb je zeker gelijk in
maar de keuze van de touroperators is vreemd ze kunnen zich juist daarin onderscheiden want gezien het aanbod is er een grote groep die georganiseerd wil /moet zeker als het oudere betreft die toch al medicijnen
gebruiken>>>
de planning is al achter de rug reis geboekt

Je kan in Zuid Afrika heel makkelijk zelf reizen, is geen probleem. Wij begonnen in 2005 zelf door Zuid Afrika te reizen ( eerste keer 4 weken) met een auto, terwijl wij er nog nooit waren geweest en iedereen ons gek had gemaakt met vreselijke verhalen.
Nu wij hadden nog nooit zo genoten van een een rondreis. En we hebben heel wat al gereisd over de wereld. Maar dit was DE reis geweest. En al die verhalen klopte dus duidelijk niet. Wij hadden toen wel ( uit tijdsgebrek) het Noorden overgeslagen, maar hebben dit weer vele malen wel gedaan, sinds we er wonen. Ook Malaria en niet malaria tijd. Net is namelijk een laag risico gebied. En ja malaria komt daar voor, maar als je geen medicatie wil slikken, gebruik dan deet, en bedekkende kleding ( die dan ook even inspuiten met Deet voor de zekerheid). En ook met medicatie kan je nooit 100% malaria voorkomen. Ik ken mensen die toch zijn ziek geworden. Het beste is dan reizen in de ZA winter, toch overdag heerlijk weer en warm, maar als de zon onder is, kan het goed fris worden.

• Updated - - -

Inderdaad Frans al die groepsreizen doen net zelfde, maar ja het gros van de buitenlandse reizigers wil dat, dus bieden ze dat aan.

gelukkig zijn er genoeg kleine reisorganisaties die wat anders kunnen bieden

Er zijn gelukkig best wel gebieden te vinden die geen malariarisico hebben (malariavrij zijn). Ook in het noorden van Zuid-Afrika, in oktober of november.
Denk bijv eens aan de provincie Limpopo. Die povincie is zoveel groter en biedt zoveel meer dan alleen het Kruger Park. Daar kun je met alle gemak een mooie vakantie/ rondreis plannen. En desgewenst ook zelf rijden, of je laten rijden.

En mocht je in de buurt komen, denk dan ook eens aan ZaZoe! Voor een enkele overnachting of een ets langer verblijf of een volledig verzorgde rondreis.
Mail gerust voor beschikbaarheid.

(Trouwen, er zijn steeds meer touroperators die ook mooie reizen door het noord/oosten aanbieden hor. Juist omdat veel mensen het geijkte rondje Zuid-Afrika inmiddels wel kennen)

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Beiden bedankt voor de reactie zal zeker de suggesties en opmerkingen ter harte nemen mijn verbazing sloeg over het aanbod van de reguliere touroperators weinig creatief vind ik.
hebben inmiddels een combi van een rondreis op individuele basis met binnenlandse vlucht geboekt .eind augustus
dit gaat de vierde keer worden gaat leuk worden
grtj Frans >>>:dag:

Wij gaan over twee weken naar Zuid-Afrika. Naast de gebruikelijke vaccinaties hebben we ook malaria-tabletten gekregen, omdat we in het Krugerpark komen. Malarone. Een dag voor we naar het malariagebied gaan, tot de zevende dag na het verlaten van het malariagebied.
Hebben ook al eens Lariam geslikt, in het Amazonegebied.

Ik wens jullie veel plezier en een goede reis geniet er van>>>:zon02:
grtj Frans/lucy.

Het is wintertijd en dan is er geen malaria. Enne je hebt verder echt geen vaccinaties voor Zuid Afrika nodig.
beel plezier en neem een jas mee tegen de ochten en avond kou.

DTP, herhaalvaccinatie.
We nemen warme kleding mee.