zuid afrika

hallo,

wij gaan over 2 maanden een rondreis maken door zuid afrika.
Wij doen in deze periode ook het krugerpark aan.
Nu zijn de verhalen over malaria en malariapillen er verschillende,
Het is in deze tijd winter in zuid afrika en zijn er geen malariamuggen wordt
er gezegd,en dus geen pillen nodig. Andere zeggen dat malariapillen het hele jaar door nodig zijn.
Wie heeft hierin ervaring?

kees krijnen

Hoi Kees,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Zuid Afrikaforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je altijd terecht met je vragen alsook de ervaringen lezen van anderen.
Er komt in Zuid-Afrika malaria voor, alleen in het oostelijke deel van Zuid-Afrika, inclusief het Kruger park, en dan vooral van september tot en met mei.
Of u preventief malariapillen moet slikken en welk type van malariapil, is afhankelijk van verschillende factoren: het bezochte land en de bezochte streken, het seizoen waarin u reist, de verblijfsduur, het type reis, de lokale beschikbaarheid van betrouwbare medische zorg, en individuele factoren, zoals eerdere reiservaring, vroegere inname van malariatabletten enzovoort.
Voor reizigers die geen malariapillen nemen bedraagt het risico op malaria tijdens een verblijf van één maand in de tropen 2,4% in Oost-Afrika en 1,5% in West-Afrika.
In iedergeval wens ik je nog een aangename reis toe naar Zuid Afrika,Kees!
Om dit welkomsberichtje af te ronden,nog een mooie foto van Zuid Afrika.

http://www.huwelijksreizen.travel/images/uploaded/image/zuid%20afrika-groot.jpg

Hai wij zijn 25, 26 & 27 oktober een halve, hele en een ochtend in kruger en t liefste smeer ik me in met deet kleed ik me met lange kleding en slik kk geen tabletten .dom? Of niet.

Via Wereldwijzer app