Malariapillen nodig?

Wie kan mij vertellen of het echt nodig is
om in oktober malariapillen te slikken?
Ik ga naar krugerpark, hoedspruit en graskop.

Hoi Frannie,

Dit onderwerp is al regelmatig te sprake gekomen hier en daar kun je veel informatie over inwinnen. Graskop en Hoedspruit zijn geen malaria-gebieden, Kruger park wel maar gelukkig vrij gering.

Morgen is het Oktober en voorlopig is het nog kurkdroog al wordt er wel regen voorspeld hier.(Balule Natuureservaat, ten weste van het Kruger). Pas in December-Jan-Feb. komen de eitjes uit van de muggen. Overheid bestrijdt ook malaria (en andere gogga’s) door de sprayen in en rondom de grasdaken ieder jaar.

Persoonlijk woon ik hier al 7,5 jaar (met 2 kids en de 3e op komst) en nog nooit een probleem hiermee gehad. Gelukkig wonen wij in een laag-risico gebied.

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Beste Frannie,
Wij gaan vlg week voor de 4de x naar KNP.
Alle eerdere keren ook in oktober geweest en malaria pillen geslikt.
En iedere x werd ons gezegd door de mensen waar we
verbleven dat het onnodig was. Nu voor de eerste x gaan we zonder,
erg benieuwd en hopelijk krijgen we geen spijt.
Veel plezier,
El

Hallo El,

Dank je wel, ik vertrek morgen naar ZA. Meestal gaan we in februari dan slik ik ze wel. Maar nu laat ik de pillen thuis.

frannie

Het regenseizoen is begonnen inmiddels, dus de muggen zijn er weer.

Wel goed opletten op symtomen van de malaria, (griep verschijnselen) en dan met spoed naar een ziekenhuis toegaan.

goede vlucht.

Dank je voor de informatie.

Tot volgende week want dan komen we naar Amukela.

Groetjes,
Francis.

Okay, maar ik zit niet bij Amukela hoor!

Is voorkomen niet beter dan genezen?
Malariapillen slikken is dan wel geen garantie dat je het niet krijgt, maar als je toch besmet raakt is het verloop van de ziekte niet zo snel als zonder.

Als toerist hoef je gelukkig niet zo heel lang te slikken en met de komst van Malarone zijn de bijwerkingen een stuk milder geworden in vergelijking met die van Lariam.

Misschien ben ik gewoon een bangerik, maar bij reizen waarbij wordt aangegeven dat er malaria kan worden opgelopen, kies ik er toch voor om anti-malaria tabletten in te nemen. (Wel vaak gehad dat ik me achteraf afvroeg waarom cq geen mug gezien)

Wij gaan volgende week. Ik a geen kuur slikken maar neem wel beschermende maatregelen, kleding, Deet en klamboe mee.

Doen wij idd ook.

Momenteel regent het nog niet, dus die malariamuggen zijn er dan ook niet.

Is er nog helemaal geen regen gevallen in regio Zuid Kruger en Hoedspruit?

ja zeker wel. Locaal wel. 1 of 2 buitjes. Maar er is nog steeds niet elke dag een bui! Het echte regenseizoen is nog steeds niet begonnen namelijk.

Inmiddels is bij ons (noorden van Limpopo, bijna in Botswana) het regenseizoen echt al wel begonnen. Best vroeg dit jaar, maar je hoort ons daar niet over klagen. Het bushveld was zeer droog dus voor mens & dier is dit prima.

Ondertussen ben ik net terug van een week lang Kruger Park waarbij ik veel regen / onweer heb gehad in onder meer Phalaborwa, Hazyview en nu Benoni, Johannesburg. Ook in het zuiden van Botswana (Tuli Block) hadden we twee weken geleden al heftige buien. Heb er nu dan ook eigenlijk al wel weer genoeg van. Gelukkig regent het vaak pas aan het einde van de dag & 's nachts zodat je overdag toch gewoon van alles kunt doen, ook buiten.

Groetjes en hele fijne vakantie voor iedereen die nog moet gaan of onderweg is,
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com

Bij ons in Johannesburg t.w. Kyalami, is bijna geen regen gevallen nog.
Gisteravond (29/10/2011) hadden we eindelijk een flinke bui, met veel wind. Er is ongeveer “maar” 40 mm gevallen in ongeveer 2 uur tijd. Wie weet gaat het regen seizoen nu wel van start.:dag:
En dan komen de murggen ook, gelukkig is bij ons geen malaria gebied.

Maar Deet (hier te koop als sleapless night) houd je de muggen weer weg.

Ik wist niet dat men tegenwoordig ook al slapeloze nachten kan kopen…:slapen:. Wellicht heet dit anders? Moet men daarvoor naar een apotheker of is dat ook in de supermarkten verkrijgbaar?
Kent iemand trouwens de prijs voor 12 Malarone-pilletjes in Nederland?

Nee je hebt gelijk.lol2 Kan je niet kopen.

Het moet zijn Peaceful sleep, is een bus met blauwe dop. Je spuit het op je huid. Help ook tegen teken en vlooien dan op je sokken, lange broek spuiten.

Je kan dit in elke supermarket kopen in SA.