zondag as. 149 euro vanuit brussel

Met Jetairfly kan je gerust uit Brussel vertrekken met een enkel ticket. Je hoeft zeker geen retour ticket te hebben. Ik ben al véle véle malen vertrokken uit Brussel met een enkel ticket, nog nooit problemen gehad.
Maar als bvb. via Frankfurt vliegt, zullen ze er daar wel een probleem van maken en ben je verplicht om ter plaatse een retourticket te kopen. Wat uiteraard een serieuze duit kan kosten.

Bij jetair zullen ze er misschien niet moeilijk over doen, maar volgens de immigratiewetgeving in Kenia mag je het land niet in op een toeristenvisum wanneer je slechts een enkele reis kan aantonen en niet een vlucht weg uit Kenia voor de datum waarop je 180dagen in Kenia zou zijn. Ze controleren dit niet altijd in Kenia, maar als ze het controleren wordt je zo zonder pardon weer op het vliegtuig terug gezet (of je moet proberen de immigratie-officier om te kopen, dat schijnt ook prima te werken)
Voor mij geldt dit nu niet meer omdat ik een dependants pass heb en dus een resident bent, maar voor toeristen geldt dit dus wel. Je kan het risico lopen, zoals Trudi al aantoont in haar verhaal controleren ze het in Kenia bijna nooit, maar ja, als ze het dus wel doen…

Via Wereldwijzer app

1 like

dan heb je dus een serieus probleem…

Valt wel mee Kenia wil wel toeristen hebben.
Ten tweede is het logika omdat je vaak misschien wat langer wilt blijven (of nog niet weet hoe lang)
Maar inderdaad staat het wel bij Jetair vermeld,maar daar doen ze over vele dingen heel moeilijk.
De laatste keer vond de balie (incheking jetair) dat er een vouw in mijn paspoort omslag zat en dat ik
maar op eigen risico moest reizen (wat dat inhield?) omdat ik dan in kenia geweigerd zou kunnen worden.
En dat k maar gelijk een ander paspoort moest gaan kopen (ding zit altijd in mijn zak)
Maar ja bij Jetair is het ook zondagavond en de mensen willen naar huis dit in tegenstelling van het vliegen zelf

In kenia zelf is tot nog toe een geheel andere mentaliteit gewoon een visa voor 40 euro kopen op het vliegveld en je bent er
binnen (als je dat vergelijkt met andere landen daar (ca 150 euro via hier een visa bureau dan nog hopen dat het goed is)

Jaap

1 like

Jetairfly is SUPER kwa service als je vriendelijk bent zelf. Ik had in mijn idiotie (omdat ik dagelijks prijzen kijk KLIK KLIK KLIK ) even te vlug geklikt en geboekt om de 17de te vertrekken en…de18de terug te vliegen ! SHIT !!!
Omdat ik er een fiets bijgeboekt had (en daarover discussie kreeg want er staat ‘‘prijs per stuk per vlucht’’ en ik had 1 aangeduid (1 vlucht) maar er stond dus 40€ op de rekening) had de jetair agente gezien dat ik die fout had gemaakt !

Normaal moet je dan per ticket 120€ wijzigings kosten betalen, maar ze hebben het netjes voor 25 € gewijzigd. Ik heb wel even gezweet…

De douane beambte in Mombasa vroeg of ik de fiets weer mee zou nemen naar huis, zoniet moest ik import betalen. Ik heb gezegd dat ik hem weer mee zou nemen, maar pas als mijn multi entry visum te einde loopt :slight_smile:
Tegen die tijd is hij het al lang vergeten. (hoop ik)

En ja, je kan makkelijk met een enkele reis Kenya in. Ze hebben me nog maar 1 keer om een retour bewijs gevraagd, wat ik gewoon zelf uitgeprint heb. (maar nog niet echt geboekt)

1 like