Over 2 weken vlieg ik met Jetair op Mombasa, ik heb alleen een enkele reis geboekt.
Ik weet dat je officieel een retourticket nodig hebt om Kenia binnen te komen, maar ik had het er op willen wagen, nadat ik op internet had gelezen dat het wel mogelijk moest zijn met een enkele reis.
Ik heb nu het ticket uitgeprint en daarop staat duidelijk vermeld dat ik een retourticket nodig heb voor Kenia. Dit brengt mij nu aan het twijfelen.
Reden dat ik geen retourticket heb is dat ik nog niet weet van waar en wanneer ik terug zal vliegen. Het zal waarschijnlijk ergens in April worden, dan vliegt Jetair in elk geval niet meer.
Ik benieuwd of anderen ervaring hebben met het vliegen zonder retourticket op Kenia en dan vooral met Jetair.
Onlangs zat ik met hetzelfde probleem, andere luchtvaartmaatschappij.
Ik heb toen een ticket geboekt, Mombasa naar Zanzibar die ik later in Mombasa kon annuleren … Er zijn verscherpte controles, de luchtvaartmaatschappijen zijn verantwoordelijk voor de terugvlucht van diegenen die zelf niet hebben geboekt …
Bedankt voor je reactie!
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen, het gaat er natuurlijk om dat ik aan kan tonen het land weer uit te gaan. Ik wil toch naar Pemba en Zanizibar, dan boek ik gewoon een ticket naar een van die eilanden.
Heb je nog tips voor een goedkope aanbieder van vluchten daar naartoe?
Met Jetair (rechtstreekse vlucht) heb je geen probleem als je zonder retourticket Kenia binnen komt. In Zaventem echter kunnen ze er wel een probleem van maken (zoals gezegd door Kenya, zij zijn verantwoordelijk). Ik boek al jaren enkele vlucht en heb nog nooit problemen gehad.
Wanneer je echter een onrechtstreekse vlucht boekt (bvb. Lufthansa, Condor,…) dàn heb je de poppen wel aan het dansen en moet je in de betreffende tussenstop luchthavens wél een retourticket boeken alvorens ze je verder laten doorgaan.
Good luck and enjoy your holiday!
Hebben ze jou op Zaventem wel eens gevraagd naar je retourticket terwijl je die niet had, Trudi?
Ticket kopen naar Zanzibar is wel een optie, maar vind ik eigenlijk ook zonde van het geld. Zat niet in de planning om daarheen te vliegen.
Wil ook liever niet vast zitten aan een datum.
Is het mogelijk om op het vliegveld in Brussel een ticket te kopen, bv bij Ethiopian, mochten ze toch moeilijk doen?
Eén keer hebben ze er mij naar gevraagd (vlieg de laatste jaren altijd met Jetair), toen heb ik hen uitgelegd dat ik naar hier kwam om te werken en was geen probleem. Alle andere keren niets gevraagd.
BTW, heb horen ronken dat Jetair komend jaar ook tijdens het laagseizoen (van eind maart tot eind juni) zal vliegen op Mombasa. Misschien omdat SN nu ook met rechtstreekse vluchten begint?
Oke, dan gok ik het er ook op. Ik kan ze als het nodig uitleggen dat ik verder zal reizen.
Het zou fijn zijn als ze ook in het laagseizoen gaan vliegen. Ik vind het een fijne maatschappij, meerdere keren mee gevlogen.
als extra suggestie,
zou je ook je bank/creditcard kunnen tonen
of contant zodat men kan zien dat je eenvoudig in staat bent om een terug ticket te kopen
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Ik ga het er gewoon op wagen. Geld en creditcard kan ik aantonen en ook wel dat ik van plan ben verder te reizen.
Komt vast goed en anders koop ik ter plekke wel een retourticket.
Ik zal hoe dan ook in dat vliegtuig komen te zitten binnenkort
Ik kon een aanzienlijk bedrag tonen + meerdere credit cards … de boodschap was dat ik daarmee binnen 10 minuten een (veel te dure) retourticket kon kopen, anders sloot de gate en kreeg ik geen vergoeding voor de gemiste vlucht … >>>
Ik was op zoek naar ervaringen, dus bedankt voor het delen, zowel de poitieve als negatieve ervaringen.
Het is een gokje dat ik ga wagen, ik houd in mijn achterhoofd dat als ik pech heb ik ter plekke een (te duur) ticket moet kopen.
Maar goed, ik moet toch een keer naar huis, dus een retourticket heb ik toch nodig. Ik pin mezelf echter liever nog niet vast aan een datum en plaats/land vanwaar ik terug vlieg.
Op mijn ticket staat vermeld dat ik in het bezit moet zijn van een retourticket. Als ze echt op hun strepen gaan staan zal een buskaartje mij ook niet helpen denk ik.