Verplichte (terug)vlucht uit Kenia

Tijdens check-in afgelopen maandag ben ik er achter gekomen dat (bepaalde?) luchtvaarmaatschappijen verplicht zijn om tijdens check-in gegevens in te voeren, betreffende een vlucht uit Kenia binnen 180 dagen.

Dat kan een terugvlucht zijn met dezelfde of een andere maatschappij, of een enkele vlucht vanuit bvb Mombasa naar Zanzibar…

Bij check-in van het vliegtuig wordt om bewijs (ticket) gevraagd, het ging in dit geval om de maatschappij Condor. Ook de immigratie in Kenia kan om deze gegevens vragen, maar zij leggen de verantwoordelijkheid bij de luchtvaartmaatschappijen…

Klopt, Kenya, is al altijd zo geweest en kan natuurlijk heel vervelend zijn. Heb al menig mensen geweten die bij de check in ter plaatse een retour ticket moesten kopen anders mochten ze het vliegtuig niet op. Als ze vragen naar een retour ticket bij binnenkomst in Kenia en je hebt er geen is de vliegmaatschappij verantwoordelijk om je op de eerst volgende vlucht terug mee te nemen.
Weet niet hoe het komt, maar ik heb voorlopig al telkens geluk gehad dat ze er niet om gevraagd hebben. Toch wel, één keer, maar heb het kunnen uitleggen.

Ik vlieg in april met een one way ticket naar Mombasa en wil voorlopig geen returnticket kopen. Volstaat het als ik gewoon een vlucht van Mombasa naar eender welke goedkope bestemming in de buurt vastleg? Ik vlieg met Condor (van Brussel over Frankfurt) maar kan op hun website ook geen concrete informatie terugvinden…

Ja, een vlucht naar een andere bestemming buiten Kenia volstaat … zelfs een anuleerbare vlucht, hakuna matata :wink:

1 like

Merci voor de reactie! Enig idee via welke website of maatschappij ik een annuleerbare vlucht kan kopen? En is het makkelijk om dan achteraf uw geld terug te krijgen? Of als dit niet lukt, tips welke bestemming in de buurt van Kenia het goedkoopste is?