Is een retour ticket nodig of kun je ook met een enkel naar Kenia?

Ik weet n.l. niet wanneer ik terug ga en heb gehoord dat is sommige landen een ,retourticket, niet nodig is. Hoe zit dat met Kenya, want als ze het niet accepteren kom ik het land niet in.

Groet, Liesbeth

Voor de luchtvaartmaatschappijen maakt het niks uit , je kan “enkel” boeken zonder extra kosten .
Voor het land zal het niks uitmaken zolang je maar tijdig terug weg bent (visa).
Je kan ter plaatse via internet de terugvlucht regelen.

Als je een visum bij de ambasade aan vraagt, moet je een retourticket tonen, ga je bvb 3 weken naar Kenia, dan krijg je een visum voor die 3 weken … Op de luchthaven vragen ze bij de immigratie niet om een retourticket, je krijgt standaard een visum voor 90 dagen, binnen die 90 dagen kun je eventueel in Mombasas verlenging aanvragen voor nog eens 90 dagen … dat kost iets van kes 2500 …

Een enkeltje naar Kenia kun je dus gewoon boeken, maar dan wel op de luchthaven je visum aanvragen en niet bij een ambasade …

Mijn ervaringen hiermee zijn dat, als je een chartervlucht boekt, je normaal gezien een retour ticket in handen moet hebben bij de check in. De maatschappij is verantwoordelijk en wanneer ze je in het land van aankomst niet toelaten (omdat je geen retour ticket hebt), moet de maatschappij je een ticket terug naar land van herkomst betalen en dit op de eerst volgende vlucht. En, inderdaad, meestal is het zo dat ze je bij het inchecken verplichten om onmiddellijk een retour ticket te kopen, anders kan je niet vertrekken. En dat valt meestal héél duur uit.
Ook als je bvb. een enkele vlucht Brussel-Frankfurt-Mombasa boekt, kan het zijn dat ze in Zaventem geen probleem maken, maar eens in Frankfurt heb je de poppen aan het dansen en ben je verplicht om ter plaatse een retour ticket te kopen anders zetten ze je niet op de vlucht.
Als je, in beide gevallen, dit retour ticket al dan niet gebruikt, zal hen een zorg wezen.
Visum kan inderdaad verlengd worden met 90 dagen, daarvoor heb ik eens KES 200 betaald.

Dus … geen chartervlucht maar een enkele lijnvlucht boeken, op het vliegveld in Mombasa of Nairobi pas een visum aanvragen … visum verlengen binnen 90 dagen bij de immigratie …(?)

Ha Mwende,

Waar was dat enkeltje te koop? En hoe kan je dan weer goedkoop een enkeltje uit mombasa/nairobi boeken, want die heb ik eerder ook nog niet kunnen vinden.

Maar de terugvlucht zal dan niet voor 149,99 geboekt kunnen worden, of is je dat ook wel eens gelukt?

Ik heb vandaag gepoogd om die vlucht naar Mombasa te combineren met een terugvlucht van KLM vanuit Nairobi, een single vlucht op klm start steeds vanuit Europa , kan dat veranderd?
Het was enkel een simulatie , er zijn geen potten gebroken , maar ik wil enkel testen voor later of het zou lukken.

Dat is een grappig berichtje, ik weet niet van welke datum het is, maar je kan je visum niet met 6 maanden verlengen maar met 3 maanden, dus in totaal kan je 6 maanden in Kenia achtereen verblijven, daarna moet je voor 48 uur Oost-Afrika uit en kan je weer terug!

zal een schrijf fout (je) zijn
vica is normaal maximum 3 maand, en te verlengen met 3 maand
TOT maximaal 6 maanden

en bij mijn weten mag je totaal dus 6 maanden van een jaar in kenia verblijven, dus niet na 6 maanden even 48 uur oost-africa uit en
weer terug

als je dus zo lang er wilt verblijven heb je een iets van een
residentie verklaring nodig kost zoiets van €1000 per jaar ??
weet het niet exact, je zal vermoedelijk moeten aantonen
dat je geld hebt of iets van inkomsten uit holland

Niet bij mij weten, ik ben vorig jaar 8.5 maanden in Kenia geweest, niet aansluitend maar met 3.5 maand er tussen in Nederland, verder geen problemen meegehad. Je kan er meer van terug vinden op de site van de keniaanse immigratiedienst.

Toeristenvisum krijg je voor 3 maanden, kan je verlengen voor nog 3 maanden en daarna moet je verplicht 3 weken uit Kenia zijn. Daarna kan je weer een toeristenvisum aanvragen zover ik weet. Dit is mij vorig jaar bij Immigration in Mombasa verteld. Ik ben toen na 6 maanden gewoon weer richting Nederland gegaan.

Naar aanleiding van dit bericht over retour of enkeltje heb ik contact opgenomen met de keniaanse ambassade in Nederland. Zij lieten mij inderdaad weten dat je zonder retourticket Kenia niet inkomt en dus weer teruggestuurd wordt. Ondanks dat ik dus wil gaan trouwen en blijven, moest ik dus toch een retourtje kopen. Volgens de ambassade was er geen andere manier.