ik heb hier dus al mn hele leven opgewacht: een reis naar de verenigde staten. al vanaf kleins af aan droomde ik erover. En nu heb ik eindelijk de kans om erheen te gaan.
hoi,
ik ben JD
een leuke, spontane, actieve(!!!) surinaamse jongen. ik ben nu 18, over 4 maanden 19. ik kan hier wel een heel verhaal over mezelf gaan ophangen,…alleen heb ik daar dus geen zin in. meer over me wete: www.cu2.nl/bluewatersin
zoals hierboven al vermeld staat wil ik heel graag naar amerika. geld is voor mij niet echt en probleem, aangezien ik fulltime werk en hard spaar voor deze reis.
wat wel een probleem vormt is informatie:…
als ik mn droomreis wil realiseren, ga ik dan het beste via een reisorganisatie, waardoor een heleboel dingen voor mij al geregeld zullen zijn, zoals reis, verzekerign, overnachtingen.
ik zou dan niet al te lang in amerika blijven,…maximaal 3 weken terwijl ik heel hard gehoopt had er minstens 6 weken te blijven, ook zal ik vast zitten aan de prggramma die ze hebben. ik zal niet echt een bepaalde vrijheid hebben.
iemand ervaring hiermee of tips?..reageer of stuur me een bericht. ik heb al wat informatie aangevraagd bij het YMCA nederland, maar die krijg ik pas later deze week of volgende week.
of ga ik alleen of met een reispartner
waardoor ik eventueel wel langer zou kunnen blijven, en minder vastzit aan een programma, maar waardoor ik wel de meeste dingen zelf zal moeten regelen. En als er iets waar ik heel erg slecht in ben, dan is dat het wel.
ik zal dan meer moeten vertrouwen op eventuele ervaring van een reispartner…heeft er iemand ervaring hiermee of tips? reageer ook of stuur me en bericht. Ook als je van plan bent te gaan rondreizen in amerika en een eventuele reisgeno(o)t(e) zoekt voor de zomer!..
ik ben heel erg vrouw/meisjesvriendelijk (ben homo),…en uhm verderjah…wet eigenlijk niet meer wat ik hier moet zetten
oh ja: ik ga waarschijnlijk de oostkust bezoeken, new york/washington.enz tot aan miami denk ik…maar ik twijfel ook nog of ik de westcoast moet gaan
Alles goed? Met mij wel.
Ik ben Marga en 20 jaar oud. Afgelopen december ben ik 2 weken in mijn uppie naar USA geweest. Daar heb ik een contiki tour gedaan.
De naam van de tour is LA on the BAY. De hele westkust afgereist.
Ik heb daar de geweldigste dingen meegemaakt.
Ten eerste Contiki is een Wereldwijde organisatie.
Dus je ontmoet uit verschillende landen mensen.
Het is een super goeie organisatie en een goed begin voor mensen die verder
willen reizen. Toen ik daar was ongeveer 85 procent uit Australië erg gezellige mensen. De rest kwam uit N zeeland, Canada, Brazilie en Z afrika. Ik was de enigste Europiaan.
Maar het was 't beste wat ik ooit ondernomen heb.
Heb ik geweldige dingen gezien en beleefd.
Maar heel korte hoogtepunten;
San diego boottocht
tussendoor Mexico lunch
San diego Sea world
Phoenix uit eten zoveel keus. TIP THAIS heerlijk
Phoenix Ballonvaart 135 dollar inclusief champagne ontbijt.
Sedona Jeepsafari
Grand Canyon zonsopgang
Grand Canyon Helicoptertocht 125 dollar 30 minuten, 175 dollar 45 minuten en hele dag van 10 tot 16 uur bijna 500 dollar. Inclusief wandelen in de canyon. (30 minuten vond ik genoeg om een mooie indruk te krijgen.)
Route 66 de winkeltjes langs de weg.
Las Vegas eerste avond uit. Stappen tot je onderuit gaat.
Las Vegas Chippendaels.
Las Bake het traditionele amerikaanse warme en gezellige gevoel.
Las Bake Yosemith National park erg mooi.
San Fransisco Fisherman worf
San Fran City tour
San Fran China town
San fran Alcatraz
Je ziet wel da ik een geweldige reis heb gehad.
Je kunt natuurlijk ook helemaal rond naar LA.
Heel veel plezier en laat me weten als je het gaat doen.
Oja nog een tip en en je weet dat je pas mag gokken, drinken en een club binnen mag als je 21 bent. It sucks maar het is echt zo en ze zijn streng.
Ps er staat op wereldwijzer een fotoboek van mij kun je bekijken voor wat leuke en gezellige kiekjes.
Het kiezen van welk deel in Amerika zou ik ook laten afhangen vande periode waarin je wilt gaan., of andersom natuurlijk. Het is erg gaaf om vanuit NY naar het noorden te gaan, dan richting canada de meren en Niagara en dan naar het Zuiden. Houdt wel rekening met de tijd die je hebt en stel prioriteiten aan wat je wilt zien. er zijn natuurlijk een aantal ’ musts’ . Mocht je advies nodig hebben dan hoor ik het wel.
email [EMAIL=“helene@travelcounsellors.nl”]helene@travelcounsellors.nl
Ik ga samen met m’n broertje en zusje ook naar de States. En ook de hele oostkust af. Van NYC naar Miami met tussenstops in Washington en Orlando.
Lijkt me zeer cool. Ik zou 't gewoon doen als ik jou was.
En volgens mij kun je 't best in je uppie doen als je niemand hebt om mee te gaan (als je 't aandurft tenminste…). Succes!
Hee,
ga je nog naar the USA deze zomer? Ik ben namelijk vanaf 11 juli at the westcoast, maar beetje alleenig. Dus probeer misschien wat contacten te leggen met mensen hier. [EMAIL=“frietkruidenjunky@hotmail.com”]frietkruidenjunky@hotmail.com, als je wil reageren
Groetjes Ghislaine, ben btw een meisje van 15 ( bijna 16 ) ja, 15 klinkt lekker kinderachtig, maar ik ben het helaas!!