zomervakantie 2016 - tips route ZA?

Hoi!

Ik heb al een tijdje aan het rondkijken voor onze zomervakantie (eind juli & augustus - 5 weken) .
We willen graag naar Zuid Amerika, maar we weten nog niet zo goed welke route handig is…

We vinden het vooral heel leuk als we een goede en afwisselende combinatie hebben tussen natuur, stad (cultuur) en strand.
Gezien het seizoen is strand natuurlijk niet overal mogelijk. We willen sowieso zelf reizen, niet georganiseerd, misschien tussendoor een goedkope vlucht of een auto huren?

We hebben een aantal bezienswaardigheden waar we graag naartoe zouden willen:

• Buenos Aires
  • Iguazu
  • Salta (en omgeving)
  • Bolivia - zoutvlakten
  • Rio de Janeiro (olympische spelen?)
  • Ilha Grande / Fernanado do Noronha
  • Amazone / Pantanal
  • (Montevideo)

Ik begrijp dat het grote afstanden zijn en wij willen niet dat onze vakantie alleen in het teken van reizen staat.
Voor nu kan ik nog niet goed een keuze/route maken uit bovenstaande punten.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening/tips en adviezen! (eventueel over andere plaatsen, of ook over vluchten, heen en terug zelfde plaats of juist niet).

Alvast bedankt!

Groetjes, Linda

Als je maar 5 weken hebt , is wat je hier op schrijft veel te veel! Ik zou dan kiezen voor Brazilië en een uitstapje naar Argentinië. Ik heb alle landen gedaan in ZA. Voor Brazilië heb je minimaal 3 weken nodig en dan is het echt haasten.

1 like

Ik zou idd voor Brazilie kiezen en dan de grens overgaan met A
rgentinië
Ik zou vanuit Nederland naar Rio vliegen. In Brazilië zelf rondvliegen met een airpass.
De afstanden zijn echt heel erg groot.
Ik hebzelf een aantal jaar geleden 3 weken door Brazilië gereisd
Kijk bij de Braziliaanse maatschappij Varig voor een airpass.
En Foz do Iguaçu is prachtig!
En houdt er ook rekening mee dat de s eizoenen omgekeerd zijn…
In juli is het winter in Rio.

Veel plezier

Esperanza

1 like

Linda,
Om de grote afstanden te overbruggen kan je het snelst en meest efficient reizen via het vliegtuig.
Ik zou eventueel toch ook suggereren om eens een bus te nemen tussen 2 grootsteden in bvb, het is een andere ervaring (met aangename en variërende landschappen) en de bussen zijn comfortabel.
En zoals Espranza zegt de seizoenen zijn omgekeerd, en het klimaat in Rio is dan een stuk minder aangenaam (iets wat al veel minder opvalt in het NoordOosten, zoals bij ons hier in Bahia).
Ik wens jullie een aangename reis toe
Ivan

1 like