Hallo,
Ik wil deze zomer 6 weken reizen in Argentinië en Brazilië. Ik wil naar Buenos Aires vliegen en terug vanuit Rio de Janeiro.
Wat zou een goede route zijn voor 6 weken in de maanden juli en augustus?
Welke plaatsen mag ik absoluut niet overslaan??
Bedankt alvast!!
Hola Brambo,
In zes weken van Buenos Aires naar Rio de Janeiro, eens even denken. Grofweg het volgende zou je kunnen doen:
1 week Buenos Aires
1 week Uruguay (Colonia/Montevideo/Minas)
1 week provincies Salta/Jujuy
1 week provincie Misiones (Iguazú/Wanda/San Ignacio Mini)
2 weken Zuid-Brazilië (dat ik niet ken)
Het weekje Salta/Jujuy is misschien een te grote omweg, maar wel een prachtig gebied. Een andere optie is de Esteros del Iberá te bezoeken, maar dit is geen budgetomgeving (allemaal eco-resorts). Je kunt ook hier in Córdoba komen kijken en dan door gaan naar het Noorden, er is hier genoeg te doen qua natuur, stedeschoon, excursies, etc.
Sowieso is het hartje winter overal, dus veel activiteit is er niet. De grote steden zijn wat dat betreft misschien nog wel het leukste, waaronder ik zelf Montevideo een erg fijne stad vind (een beetje het kleine broertje van Bs Aires, moet je daar niet zeggen hoor!).
Veel plezier,
Jan
Een hele week in Uruguay? Wat doe je hem aan :retard:
Verder zou ik inderdaad voor de Esteros del Iberá kiezen. Je kan dat eventueel goedkoper maken door in een hostel in Mercedes te overnachten, zij organiseren ook excursies in het gebied. Voor meer info over dit hostel kan je contact opnemen met Virginia en Graciela: deliciasdelibera@yahoo.com.ar
Ja, een week Uruguay is misschien een beetje te lang, alhoewel ik er zelf altijd erg genoten heb van Montevideo en de regio Minas/Rocha/Cabo Polonio. Echter, mijn bezoeken deed ik midden in de zomer en wij hadden altijd overal adresjes om te overnachten bij kennissen aldaar.
Hou het anders bij de Esteros-variant. Colón vind ik ook altijd een erg leuk plaatsje en er is iets ten noorden van Colón ook nog een fraai en overzichtelijk nationaal park, El Palmar.
groet,
Jan
Salto en Entre Rios is best leuk voor een paar daagjes en ligt goed op de route
Ja
Rosario zou eventueel ook kunnen, zekker in het weekend een leuke stad al is het een stuk minder leuk in de winter