Argentinië in juni

Hallo allemaal,

Wij zitten op dit moment in Australië voor bijna anderhalf jaar nu en op 25 mei houden wij het voor gezien en gaan We naar Argentinië toe voor 4 weken om daarna naar Nederland te vliegen.

Nu lees ik heel veel post over januari, februari en november enzo maar heb niet echt veel kunnen vinden over juni.

Wij zijn komen 26 mei aan in Buenos Aires, en willen daar dan een paar dagen blijven om daarna te gaan beginnen aan onze rondreis. wij gaan alles zelf regelen en hebben een beperkt budget.

Wie heeft er tips voor ons?

Alvast bedankt…

Via Wereldwijzer app

Juni is een schitterende maand in Argentinië, het is alleen winter. Dus in het zuiden is het echt koud, in het midden en noorden van het land kan het overdag heerlijk zijn, met heel veel zonuren (het is het droge seizoen). Alleen de ochtenden/avonden/nachten kunnen fris tot koud zijn, zeker op hoogte.

In juni zou ik jullie adviseren de omgeving Salta, Jujuy, Mendoza, Córdoba, Iguazú en Buenos Aires te bezoeken. Al die regio´s hebben zo hun attracties, lees je anders een verder in via dit én andere fora.

Groet en maak er een mooie reis van,

Jan

Beste Jan,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga me verdiepen op die plaatsen en kijken wat dan haalbaar is qua afstanden en reisdruk wij willen toch wel wat relaxt overal van kunnen genieten.

Wat ik me wel nog afvraag is welke kant eerst? Wat is daarin het makkelijkst qua vervoer is dat eerst iguazu of juist cordoba, mendoza?

Alvast bedankt

Via Wereldwijzer app

Maakt op zich niet zoveel uit, die volgorde. Als je het “rondje” Buenos Aires - Iguazú - Salta - Mendoza - Córdoba - Buenos Aires wilt maken kun je in principe alles met de bus doen. Het traject Iguazú - Salta is het enige lastige traject met de bus, er zijn ook dagelijks directe vluchten met Aerolineas Argentinas (vice versa).

Voor de afstanden per bus kijk ook eens naar deze post op het forum.

Saludos,

Jan

Ja dat was het punt wat ik me het meeste afvroeg wij willen proberen om zo weinig mogelijk te vliegen. In ieder geval hartstikke bedankt voor je snelle reacties en waarschijnlijk heb ik nog wel wat meer vragen maar ga me eerst is in dat rondje verdiepen.

Groet

Via Wereldwijzer app