Wat te doen in 1 maand Argentinië?

Hallo,

Ik vertrek eind januari voor een maand naar Argentinië. Ik wil sowieso een week in Buenos Aires zijn, omdat ik daar onderzoek moet doen voor mijn studie en omdat het me gewoon een fantastische stad lijkt. Dan heb ik nog drie weken om zoveel mogelijk van Argentinië te zien, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Alles ligt zo ver uit elkaar, dat er geen logische reisroute o.i.d. is. Hoe kan ik in een maand zoveel mogelijk van dit fascinerende land zien? Wie helpt me?!

Ik wacht met smart op jullie tips!

Ik zou persoonlijk richting het noorden gaan en Puerto Iguazu en Salta en de omgeving meepakken, dan door naar Mendoza of Cordoba en eventueel zou je nog kunnen overwegen om richting Bariloche en omstreken te gaan. Ik denk dat dit voor drie weken meer dan genoeg omdat de afstanden gigantisch zijn.

Patagonië lijkt me een beetje lastig tenzij je bereid bent om te gaan vliegen, dit betekent wel dat je het noorden overslaat. Eventueel kan je nog overwegen om een aantal dagen Uruguay mee te nemen, zeker in januari is het hier ook heel gezellig!

Het Rondje Buenos Aires > Posadas > Puerto Iguazu > Posadas > Salta > Mendoza > Bariloche > Buenos Aires komt al neer op meer dan 100 uur bussen.